شناسه خبر:80357
1402/12/19 09:13:44

سپهرغرب، گروه خبر: هم‌زمان با هفته منابع طبیعی بندهای رسوب‌گیر حوزه آبخیزداری جعفرآباد شهرستان بهار با اعتباری افزون‌بر یک میلیارد و 600 میلیون تومان به افتتاح و بهره‌برداری رسید.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بهار، رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بهار در حاشیه این مراسم گفت: بندهای رسوب‌گیر با هدف کنترل سیل و رسوب، تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی و کنترل فرسایش با اعتباری افزون‌بر یک میلیارد و 600 میلیون تومان و با حجم ذخیره آب یک‌هزار و 360 متر مکعب در حوزه آبخیز جعفرآباد اجرا شده است.

مهدی محمدی افزود: مطالعه حوزه آبخیز جعفرآباد در سال 97 به اتمام رسید و عملیات اجرایی در سال 99 آغاز شد و تاکنون 10 بند سنگ ملاتی، دو بند گابیون و هشت بند خشکه‌چین در این حوزه احداث شده است.

وی خاطرنشان کرد: اجرای هر هکتار عملیات آبخیزداری، 270 متر مکعب کنترل رسوب، 81 متر مکعب نفوذ آب، دو تُن کنترل فرسایش و 100 کیلوگرم افزایش تولید علوفه در سطح مراتع را در پی خواهد داشت.

فرماندار بهار هم ضمن تبریک هفته منابع طبیعی و آبخیزداری، گفت: هرگونه اقدامات آبخیزداری و آبخوان‌داری بسیار ارزشمند بوده و اثرات مثبت آن به کل شهرستان خواهد رسید.

مجتبی فیض‌اللهی با اشاره به اهمیت اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری، افزود: در تخصیص اعتبارات سال جدید نگاه ویژه‌تری به حوزه آبخیزداری و آبخوان‌داری خواهیم داشت.

حوزه آبخیز جعفرآباد با مساحت چهار هزار و 888 هکتار هفت روستا را زیر پوشش قرار می‌دهد.

شناسه خبر 80357