شناسه خبر:80529
1402/12/22 11:16:00

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه از صدور 30 پروانه کاربرد نشان حلال در این استان از ابتدای سال خبر داد.

مهدی حسین‌پور اظهار کرد: بر اساس قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، سازمان ملی استاندارد تنها مرجع رسمی صادر کننده نشان حلال در کشور است که در همین راستا طبق تأکیدات ریاست محترم سازمان ملی استاندارد، صدور نشان حلال با جدیت بیشتر در دستور کار اداره کل استاندارد کرمانشاه قرار گرفت.
وی افزود: با صدور 30 پروانه استاندارد حلال رتبه خوبی را در در بین 31 استان کشور کسب نموده که با توجه به تعداد واحدهای صنایع غذایی مستقر در استان کسب این رتبه بسیار ارزشمند و با اهمیت است.
مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه در خصوص اهمیت نشان حلال تصریح کرد: حلال به عنوان یک استاندارد جهانی، معیاری از کیفیت غذای سالم و بهداشتی در جهان، عاملی برای توسعه مبادلات محصولات و صنایع غذایی در بین کشورهای اسلامی و غیر اسلامی است.
وی ادامه داد: رعایت استانداردهای حلال به ویژه برای واردات محصولات به کشورهای اسلامی و مصرف جوامع مسلمان در کشورهای غیر اسلامی ضروری است.
حسین پور ابراز امیدواری کردند که با اجرای فعالیت‌های استانداردهای حلال کشور جمهوری اسلامی ایران بتواند سهم قابل توجهی از تجارت جهانی حلال را از طریق صادرات غیرنفتی به خود اختصاص دهد.
وی خاطرنشان کرد: طبق برنامه سازمان ملی استاندارد با همت مسئولین محترم و تلاش صاحبان صنایع، ایران موفق شود رتبه نخست تجارت حلال تا سال 1414 را در سطح کشورهای منطقه و قرار گرفتن در بین 5 کشور اول عضو سازمان همکاری‌های اسلامی (OIC) را کسب کند.

شناسه خبر 80529