شناسه خبر:80532
1402/12/22 11:17:10

سپهرغرب، گروه خبر: معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی مرکزی گفت: هدف از اجرای طرح «زندگی با آیه ها» یا «مسطورا» ارتباط با قرآن، فهم آیات و تبدیل هر یک از افراد به کنشگر فرهنگی است.

حجت‌الاسلام بهزاد محمدی در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: محدودیتی برای اعزام مبلغ به روستاها وجود ندارد و این مهم در اولویت اقدامات قرار دارد.
وی افزود: در روستاهایی که 400 نفر ساکن باشد روحانی مستقر و در روستاهایی که کمتر از این میزان جمعیت داشته باشد حضور روحانیون به صورت گردشی است.
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی تاکید کرد: پویش بیت نورانی از برنامه‌های مدنظر در ماه مبارک رمضان است که در قالب 30 فراز برگزار می‌شود.
حجت الاسلام محمدی گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان، محافل قرآنی با حضور قاریان در نقاط مختلف این استان نیز برگزار می‌شود.
وی بیان کرد: غبارروبی 400 مسجد این استان با پویش مردمی برگزار شده که نقش زنان در این راستا بسیار تأثیرگذار بوده است.
حجت الاسلام محمدی عنوان کرد: جشن فرشته‌ها ویژه دختران و روزه اولی‌های دختر و پسر در 12 شهرستان استان مرکزی نیز پیش بینی شده است.
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی افزود: طرح مسطورا یا زندگی با آیه‌ها امسال به صورت ملی اجرا می‌شود که در این طرح آیه‌های کاربردی در زمینه توحید، نبوت، معاد، امامت و ایمان به صورت ویژه کار می‌شود، در این طرح باید 1‌50 فراز از آیات قرآن در طی سه سال آموزش داده شود.
محمدی ادامه داد: در این پویش نورانی 30 فراز در همه محفل‌ها تلاوت می‌شود و سپس حفظ آیات و گفتمان سازی آیات انجام می‌شود.
وی گفت: طرح مسطورا در لایه استانی، شهرستانی و ملی برگزار می‌شود و هدف از اجرای این طرح ارتباط با قرآن، فهم آیات و تبدیل هر یک از افراد به کنشگر فرهنگی است.
حجت الاسلام محمدی افزود: برای شرکت در این طرح 5 را به سامانه 30001924 ارسال کنند و تمام ظرفیت‌ها در این زمینه نقش آفرینی خواهند کرد.

شناسه خبر 80532