شناسه خبر:80580
1402/12/23 10:53:33

سپهرغرب، گروه خبر: ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه از رشد 94 درصدی ارزش و افزایش 54 درصدی وزن صادرات کالاهای اظهاری گمرک خسروی از ابتدای امسال تا پایان بهمن‌ماه خبر داد.

علی‌اصغر عباس‌زاده روز سه‌شنبه توضیح داد که در این مدت 559 میلیون دلار کالای صادراتی به وزن یک میلیون و 95 هزار تُن در گمرک خسروی اظهار و تشریفات گمرکی آن توسط کارکنان این گمرک در کوتاه‌ترین زمان به انجام رسیده است.

وی عمده کالاهای صادراتی اظهاری در گمرک خسروی را کلینکر سیمان، سنگ آهن، میوه و تره‌بار، کولر آبی، میلگرد آجدار، شمش و ورق فولادی و انواع کاشی عنوان کرد.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه در ادامه میزان صادرات کالاهای دیگر گمرکات کشور که از طریق گمرک خسروی به کشور عراق ارسال شده است را 256 میلیون دلار کالا به وزن 590 هزار تُن عنوان کرد.

عباس‌زاده تصریح کرد: میزان کالای صادراتی دیگر گمرکات کشور از ابتدای امسال تاکنون از طریق گمرک خسروی به مقصد عراق در هم‌سنجی با سال قبل ازلحاظ ارزش 42 درصد و از حیث وزن 48 درصد کاهش داشته است.

وی عمده کالاهای صادراتی عبوری از این گمرک را کاشی و سرامیک، سیمان سفید، تخم مرغ، کیک و بیسکویت و شیشه جام عنوان کرد و ادامه داد: درمجموع حجم کالاهای صادراتی اظهاری و عبوری از طریق گمرک خسروی از ابتدای امسال تا پایان بهمن‌ماه 815 میلیون دلار به وزن یک میلیون و 685 هزار تُن است.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه افزود: این میزان کالای صادرشده به عراق در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ازنظر ارزش رشد 12 درصدی و ازلحاظ وزن کاهش هشت درصدی داشته است.

شناسه خبر 80580