شناسه خبر:80644
1402/12/24 11:47:07

سپهرغرب-گروه خبر:مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان از اعزام دو هزار و 100 مُبلغ دینی بومی و اعزامی به مناطق مختلف این استان هم‌زمان با آغاز ماه مبارک رمضان خبر داد.

حجت‌الاسلام مهدی ارتقایی روز چهارشنبه اظهار کرد: 400 نفر از این مُبلغان اعزامی و مابقی بومی استان هستند و نیز تعداد 600 نفر از مُبلغان را خواهران تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: این مبلغان با هماهنگی دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم و سازمان تبلیغات اسلامی اعزام می‌شوند و در مدت یک ماه استقرار در مناطق شهری و روستایی، تفسیر قرآن در قالب طرح ملی مسطورا، ترویج احکام شرعی، مسائل اعتقادی، آگاهی‌بخشی درخصوص کاهش آسیب‌های اجتماعی و مسائل خانوادگی، از اولویت‌های مباحث تبلیغی آن‌ها خواهد بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه یک‌هزار و 700 مسجد فعال میزبان برنامه‌های ماه مبارک رمضان است، افزود: 160 جلسه جزء‌خوانی قرآن در سطح استان شناسایی شده است.

حجت‌الاسلام ارتقایی ادامه داد: سه هزار برنامه جشن‌ نیمه ماه مبارک رمضان مصادف با ولادت امام حسن مجتبی (ع) و 10 هزار جلسه برای شب‌های قدر پیش‌بینی شده است.

* 969 هزار نفر در همدان مخاطبان طرح قرآنی مسطورا هستند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: طرح ملی مسطورا «سطر سطر زندگی با آیه‌ها» با هدف گفتمان‌سازی و ترویج مفاهیم قرآنی هم‌زمان با ماه مبارک رمضان در استان اجرایی شده است که براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده 964 هزار نفر از اقشار مختلف از مخاطبان آن هستند.

حجت‌الاسلام ارتقایی در ادامه با اشاره به ضرورت انس مردم با قرآن و اجرای پویش قرآنی طرح مسطورا، ابراز کرد: بیش از یک‌سال و نیم بوده که روی این طرح کار می‌شود و رویکرد مُبلغان بومی و اعزامی متمرکز بر این طرح ملی است.

وی با اشاره به برنامه‌های دیگر در ماه مبارک رمضان، افزود: غبارروبی انجام و افطاری ساده در مساجد و حسینیه‌ها طی این ایام برپا می‌شود.

 

شناسه خبر 80644