گرچه بعضاً پیش آمد و ترجیح دادیم که اگر حل مشکلی از مسائل مردم، منوط به عدم انعکاس صوری و گذشت از رونق شغلی و رسانهای است، گزینه مردم را اختیار کنیم. گروه رسانهای سپهر که در قالبهای روزنامه سپهرغرب، هفتهنامه سپهرپیام، پایگاه خبری فرایش با محوریت خانواده، روزنامه الکترونیکی، صفحات رسانه در فضای مجازی و پایگاههای برخط، تارنما و وبگاه در خدمت مردم ایران بهخصوص پنج استان همدان، کردستان، ایلام، کرمانشاه و مرکزی است، تولید محتوا پیرامون اقتصاد و معیشت بهعنوان فوریت مسائل مردم و فرهنگ و خانواده را اولویت قرار داده است؛ همان مؤلفههایی که حضرت امام خامنهای مدظلهالعالی بهدرستی و با تدبیر عمیق بارها مورد تأکید و توجه قرار دادهاند و همانگونه که رئیسجمهور مردمی در دولت سیزدهم در نشست رمضانی خود با اصحاب رسانه مطرح کردند، امیدآفرینی به معنای پسندیدهاش که هم بیان قوتها و هم مطالبهگر است، مشی این گروه رسانهای بوده؛ سپهر با حمایت عادلانه از دولت سیدابراهیم رئیسی، توأم با طرح انتقادات بهطور منصفانه، همان راهی را طی کرده و میکند که ضمن بیان پیشرفتها، به موقعیت جاری رضایت نداده و قویتر شدن را هدف فعالیت قرار دهد.
حفظ وضع موجود مطلوب ما نیست، بلکه با تبری از سیاهنمایی، نگاه به سوی بهتر شدن داریم؛ مطابق همان شعار گروه که «ما واقعبین آرمانگرا هستیم »، گروه سپهر در این سال با تقویت تحریریه فضای مجازی با توجه به مقتضیات زمان، توانست خدمات بیشتری به مخاطبین ارائه داده و بیش از گذشته با پردازش به مسائلی همچون بازار و بخشهای مختلف مرتبط با معیشت مردم، موضوع گردشگری و انعکاس مطالبه شهروندان تحت عنوان شهروندخبرنگار، بخشی از رسالت خود را عملیاتی کند و با توجه به حساستر شدن مردم و برخی مدیران به رسانه، دقت خود را بالاتر برده تا توانسته باشد بهتر از پیش ایفای نقش کند و البته خود را عاری از نقص و اشتباه ندانسته و همواره مشتاق راهنمایی دلسوزان آگاه بوده و هست.
جا دارد عنوان شود که گروه رسانهای سپهر کمال تلاش خود را برای پردازش به مهمترین مسئله ملی و اجتماعی کشور یعنی تقویت انگیزه مشارکت عمومی در انتخاباتهای مجالس خبرگان رهبری و شورای اسلامی بهعنوان تکلیفی ملی بهکار گرفت و در اندازه تلاشش در خلق حماسه حضور ایفای نقش کرد.
*حسین صادقیان
شناسه خبر 80804