شناسه خبر:80806
1402/12/28 11:46:44
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان:

دست‌فروش‌های همدان در کاروان‌سراها سامان‌دهی شوند

سپهرغرب-گروه خبر:رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان گفت: سامان‌دهی دست‌فروش‌ها به‌صورت تخصصی در کاروان‌سراها انجام شود.

علی‌اکبر نظری در کمیسیون خدمات شهری با موضوع سامان‌دهی مشاغل و با تبریک فرا رسیدن ماه رمضان ماه بهار دل‌ها، اظهار کرد: همدان از کهن‌شهرهای باستانی ایران است و به‌منظور اجرای طرح سامان‌دهی مشاغل باید دیرینه این شهر توسط مشاور بیشتر مورد مطالعه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه همدان در گذشته بارانداز بسیار وسیعی در غرب و شرق امپراطوری بوده است، گفت: پس از ورود اسلام نیز همدان پایتخت چندین حکومت بوده است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: در موضوع سامان‌دهی مشاغل، نقش مشاور باید در احیای کاروان‌سراها و بسیاری از موارد دیده شود.

نظری با بیان اینکه همدان بازارهای تخصصی فراوانی داشته و هنوز هم این بازارها زنده است، افزود: این‌گونه موارد با وجود فعال بودن، نیاز به احیای بیشتری دارد.

وی خواستار سامان‌دهی دست‌فروش‌ها به‌صورت تخصصی در کاروان‌سراها شد و تصریح کرد: این اقدام نتایج مطلوب‌تری خواهد داشت.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان ادامه داد: در بحث سامان‌دهی مشاغل باید در حریم شهر همدان بیشتر تدبیر داشته باشیم و مجموعه‌های آلاینده و مزاحم در این مناطق با توجه به طرح جامع شهری، سامان‌دهی شوند.

* بادامی‌نجات: طرح سامان‌دهی مشاغل هرچه سریع‌تر در همدان اجرا شود

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان نیز بیان کرد: همدان به‌دلیل موقعیت جغرافیایی از قدیم‌الایام به‌عنوان یک بارانداز در غرب کشور مطرح بوده و اکنون نیز به‌دلیل راه‌های ارتباطی در کشور بی‌نظیر است.

حمید بادامی‌نجات با اشاره به نقش مهم همدان و فاصله زمانی کم با کشور عراق و 10 استان دیگر، افزود: متأسفانه تاکنون نتوانسته‌ایم از این ظرفیت استفاده کنیم، درحالی که عنوان بندر خشک را برای همدان مطرح می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه از بُعد اقتصادی می‌‎توانیم ظرفیت‌های جدیدی را ایجاد کنیم، تصریح کرد: هر صنفی که در همدان به‌عنوان بازار جدید ایجاد شد، موفق بوده که شهر ماشین یک نمونه موفق از این موارد است.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان ادامه داد: شهر فاقد بازار صنایع دستی است و می‌توان به‌عنوان یک بازار جدید مواردی از این دست را در همدان تعریف کرد.

بادامی‌نجات با بیان اینکه شهرداری در موضوع ایجاد شهرک‌های صنفی غفلت داشته است، خاطرنشان کرد: طرح سامان‌دهی مشاغل خوب است و باید سریع‌تر انجام شود.

وی خواستار جانمایی تعریف بازارهای صنفی توسط مشاور طرح شد و اظهار کرد: این مهم به ما در تصمیم‌گیری‌ها برای ایجاد شهرک‌های صنفی و توزیعی کمک می‌کند.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان یادآور شد: میدان بار همدان هنوز بلاتکلیفی است، درحالی که می‌تواند بخشی را با محصولات همدان و بخشی را نیز با محصولات جنوب کشور برای کرمانشاه، سنندج، قزوین، عراق و غیره پشتیبانی کند.

بادامی‌نجات با تأکید بر اینکه نکات و موارد مطرح‌شده را مشاور باید ورای ظرفیت فعلی همدان درنظر بگیرد، بیان کرد: اجرای طرح سامان‌دهی مشاغل باید به سمتی هدایت شود که از ظرفیت اقتصادی بزرگ همدان استفاده کنیم.

وی با اشاره به موقعیت بی‌نظیر همدان در ارتباط با سایر استان‌ها، افزود: همدان می‌تواند قطب شهرک‌های صنفی در کشور باشد.

 

شناسه خبر 80806