شناسه خبر:81015
1403/1/18 15:39:14

190 هزار نفر مسافر، مهمان و گردشگر از ابتدای تعطیلات نوروز تا پایان چهاردهم فروردین ماه از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و گردشگری و همچنین یادمان‌های جبهه و جنگ شهرستان سرپل‌ذهاب دیدن کردند.

سرپل‌ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از 90 هزار نفر جمعیت و 48 کیلومتر مرز با عراق دارد و یکی از شهرستان‌های تاریخی کشور است که آثار متعددی از دوران‌های مختلف تاریخی در این منطقه وجود دارد.
شهرستان سرپل‌ذهاب از مناطق خوش آب و هوای استان کرمانشاه در این فصل؛ 224 اثر تاریخی دارد که از این تعداد 146 اثر آن به ثبت ملی رسیده است.
بقعه مطهر احمد ابن اسحاق قمی (ره)، آبشار پیران، آبشار خلیج فارس، زیارتگاه امامزاده عباس، سراب‌های گرم، قلعه شاهین و ماراب و آثار تاریخی آنو بانی نی، دکان داوود، زیج منیژه، طاق گرا، دشت ذهاب و یادمان‌های شهید شیرودی، شهدای بازی دراز و شهدای گمنام از مناطق دیدنی شهرستان سرپل ذهاب است.
فرماندار سرپل‌ذهاب روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به بازدید 190 هزار نفری مسافران از این شهرستان و با بیان اینکه بیشترین بازدید از جاذبه‌های طبیعی و تفرجگاه‌های این شهرستان انجام شده است، گفت: از اول تا نهم فروردین ماه نیز با همکاری دستگاه‌های عضو ستاد خدمات سفر در شهرستان برنامه‌های فرهنگی و جنگ شادی برای مسافران نوروزی در محل بوستان ورودی سرپل ذهاب برگزار شد.
«صدرالله بابلی» با قدردانی از مردم فهیم سرپل ذهاب، دینمداری و رعایت شئونات دینی از سوی مردم را در روز سیزدهم فروردین ماه و احترام به شئونات ماه مبارک رمضان و سالروز شهادت حضرت علی (ع) برای عدم حضور در پارک‌ها و تفرجگاه‌های شهرستان را ستودنی دانست.
وی اظهار کرد: خدمات اسکان به مسافران نوروزی نیز با تجهیز 10 باب مدرسه در کنار اقامتگاه‌های بوم گردی شهرستان در ایام نوروز به شکلی مطلوب ارائه شد و علاوه بر این شاهد اسکان مسافران در پارک‌ها و منازل مردم و همچنین مهمانسراهای ادارات شهرستان بودیم.
فرماندار سرپل ذهاب از تمام دستگاه‌های عضو خدمات سفر سرپل ذهاب برای خدمات رسانی به مسافران و مهمانان نوروزی در ایام تعطیلات نوروز امسال قدردانی کرد و گفت: خدمات رسانی ستاد سفر تا عید سعید فطر ادامه دارد.

شناسه خبر 81015