شناسه خبر:81021
1403/1/18 15:58:35
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان خبرداد؛

برنامه‌ریزی برای برگزاری همایش مستوره اردلان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: برگزاری همایش مستوره اردلان از اولویت‌های مهم اداره کل فرهنگ و ارشاد استان است، این همایش می‌تواند مقدمه خوبی برای تولید سریال این هنرمند کرد باشد.

 
به گزارش سپهرغرب، علی‌اصغر دریایی در نشست صمیمی با اصحاب فرهنگ و هنر کردستان در کتابخانه امام خامنه‌ای سنندج اظهار کرد: در سال 1402 علی‌رغم اعتبارات انقباضی برنامه‌های بسیار خوبی در کردستان برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه سیاست و راهبرد این اداره‌کل گرامیداشت مفاخر هنری در زمان حیات است، افزود: اما یکی از دغدغه‌های جدی ما قطعه هنرمندان است، تلاش می‌کنیم تا مجدداً تصمیم‌گیری در زمینه این قطعه گرفته شود و آمادگی لازم را در این زمینه داریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به اینکه برگزاری همایش مستوره اردلان در دستور کار است گفت: این همایش می‌تواند مقدمه خوبی برای تولید سریال این هنرمند کرد باشد و در تلاشیم تا در اردیبهشت ماه امسال این همایش برگزار شود.

دریایی اذعان کرد: علاوه بر یادواره مستوره اردلان، یادواره سایر مفاخر استان را پیگیری خواهیم کرد.

وی ادامه داد: سال گذشته سال بارش برنامه‌های فرهنگی و هنری بود و 33 برنامه سال قبل در حوزه فرهنگ و رسانه اجرا شد.

وی اضافه کرد: همچنین در سال گذشته 6 برنامه در حوزه عفاف و حجاب، 12 برنامه در زمینه ایثار و شهادت و هشت برنامه در حوزه جوانی جمعیت و خانواده در استان برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اذعان کرد: در مجموع بالای 50 برنامه فرهنگی در استان طی سال گذشته انجام شد که به‌واسطه برنامه‌های فرهنگی هنری روایت از کردستان را به روایت متفاوتی تبدیل کرده است.

دریایی با بیان اینکه برگزاری برنامه‌ها را به سمت شهرستان‌ها و حتی بخش و روستاها پیش برده‌ایم، گفت: امسال نیز با قوت تمام برنامه‌های فرهنگی را در استان پیش خواهیم گرفت.

وی همراهی اصحاب فرهنگ و رسانه را در استان خواستار شد و گفت: ارشاد اسلامی استان با همراهی اصحاب رسانه توانسته صاحب افتخار شود و موفق عمل کند.

وی با بیان اینکه در دو سال اخیر اتفاقات و رخدادهای خوبی در فرهنگ و ارشاد کردستان رقم خورده است، افزود: به‌واسطه این تلاش‌ها این اداره کل از درجه سه به درجه دو ارتقاء یافته است.

*موفقیت در حوزه فرهنگ و رسانه با همراهی اهالی رسانه محقق می‌شود

معاون فرهنگی و رسانه‌ای فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان هم در این نشست، اظهار کرد: در سال گذشته اعتبارات مناسبی برای برنامه‌های فرهنگی وجود نداشت؛ اما اجازه ندادیم چراغ هنر در کردستان خاموش شود.

عیسی فلاحی با بیان اینکه برگزاری رویدادهای فرهنگی در استان کردستان همچون سال گذشته ادامه پیدا خواهد کرد، افزود: در بحث رسانه نیز شاهد برگزاری جشنواره رسانه بودیم و حضور اصحاب رسانه نیز در این رویدادها مناسب بود.

وی با عنوان اینکه وحدت و همدلی بین اصحاب رسانه و اداره‌کل ارشاد وجود دارد، بیان کرد: حضور پررنگ اصحاب رسانه در سفر دوم ریاست جمهوری به استان مشخص بود و هرکدام وظیفه رسانه‌ای خود را به به بهترین نحو ممکن انجام دادند.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: انتظار داریم امسال حضور اصحاب رسانه در رویدادها بیشتر باشد و و در بحث کارگاه‌های آموزشی فعالیت بیشتری شکل گیرد.

فلاحی خاطرنشان کرد: موفقیت در حوزه فرهنگ و رسانه با همراهی اهالی رسانه محقق می‌شود و می‌توان اتفاقات خوبی رقم زد.

وی با اشاره انجام بیش از 150 مورد تجلیل از مفاخر فرهنگی، رسانه‌ای و هنری استان در سال گذشته، گفت: این روند با قوت بیشتری ادامه پیدا خواهد کرد.

شناسه خبر 81021