مدیرکل استاندارد استان همدان گفت: 180 مورد بازرسی در قالب طرح «عیدانه» با هدف بهبود و ارتقای ارائه خدمات گردشگری به مسافران نوروزی و کیفیت خدمات و کالاهای نوروزی و ماه مبارک رمضان از سوی این اداره کل انجام شد.
وی ادامه داد: هشت مورد از هتلها و هتلآپارتمانها، 60 مورد از مراکز پذیرایی و رستورانها، 10 مورد از مراکز اقامتی بین راهی، 17 مورد از میادین میوه و ترهبار، پنج مورد از خدمات قالیشویی، دو مورد از ایستگاههای قطار، یک مورد از فرودگاه، یک مورد از پایانههای مسافربری، 35 مورد از مراکز فروش شیرینی و آجیل و 39 مورد از فروشگاههای زنجیرهای در ایام عید بازرسی شد.
مدیرکل استاندارد استان همدان گفت: طرح عیدانه علاوهبر گشتهای نظارتی استاندارد با همکاری اداراتی همچون صنعت، معدن و تجارت، دانشگاه علوم پزشکی همدان، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف، نمایندگان هتلداران و اتحادیههای مربوطه برگزار شده است.
مجیدی اجرای طرح عیدانه را در راستای تحقق ماده 17 قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد و استانداردسازی خدمات اعلام و اظهار کرد: طبق ماده 17 این قانون سازمان موظف است نسبت به ارزیابی انطباق کالاهای ساخت داخل، وارداتی و نیز خدماتی که ازلحاظ ایمنی، بهداشت و سلامت عمومی با همکاری نهادهای ارزیابی انطباق تأیید صلاحیت شدهاند، اقدام و نتایج حاصل را برای اطلاع عموم و مراجع ذیربط اعلام کند.
مدیرکل استاندارد استان همدان یادآور شد: ستاد پایش کیفیت و کمیت بهمنظور کنترل کیفی و مقابله با هرگونه کمفروشی و ارتقای کیفیت زندگی مردم در اسفندماه سال گذشته راهاندازی و پرونده متخلفان نیز به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شد.
مجیدی رصد کمفروشی و نظارت بر آن را مهمترین اولویت کاری این سازمان در دولت مردمی سیزدهم برشمرد و افزود: طبق تأکیدات رئیسجمهور این سازمان موظف است بدون کمترین ملاحظه و مسامحهای از کمفروشی رسمی و تولید یا توزیع کالای بیکیفیت و غیر استاندارد در کشور جلوگیری کند.
وی ادامه داد: طرح نظارت بر صحت عملکرد همه وسایل توزین و سنجش مورد استفاده در داد و ستد عمومی و اصناف، با هدف جلوگیری از کمفروشی، توسط بازرسان استاندارد درحال انجام است.
منبع: خبرگزاری ایرنا
شناسه خبر 81026