شناسه خبر:81026
1403/1/18 17:50:52

مدیرکل استاندارد استان همدان گفت: 180 مورد بازرسی در قالب طرح «عیدانه» با هدف بهبود و ارتقای ارائه خدمات گردشگری به مسافران نوروزی و کیفیت خدمات و کالاهای نوروزی و ماه مبارک رمضان از سوی این اداره کل انجام شد.

امیرمسعود مجیدی روز شنبه با بیان اینکه تعداد بازرسی‌های ابلاغی 178 مورد بوده که 105 درصد محقق شده است، اظهار کرد: طرح بازرسی عیدانه از اصناف برای شناسایی و جمع‌آوری کالاهای غیر استاندارد و احقاق حقوق مردم به مدت یک ماه از 15 اسفندماه تا 15 فروردین‌ماه در همدان اجرا شد.

وی ادامه داد: هشت مورد از هتل‌ها و هتل‌آپارتمان‌ها، 60 مورد از مراکز پذیرایی و رستوران‌ها، 10 مورد از مراکز اقامتی بین راهی، 17 مورد از میادین میوه و تره‌بار، پنج مورد از خدمات قالیشویی، دو مورد از ایستگاه‌های قطار، یک مورد از فرودگاه، یک مورد از پایانه‌های مسافربری، 35 مورد از مراکز فروش شیرینی و آجیل و 39 مورد از فروشگاه‌های زنجیره‌ای در ایام عید بازرسی شد.

مدیرکل استاندارد استان همدان گفت: طرح عیدانه علاوه‌بر گشت‌های نظارتی استاندارد با همکاری اداراتی همچون صنعت، معدن و تجارت، دانشگاه علوم پزشکی همدان، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف، نمایندگان هتل‌داران و اتحادیه‌های مربوطه برگزار شده است.

مجیدی اجرای طرح عیدانه را در راستای تحقق ماده 17 قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد و استانداردسازی خدمات اعلام و اظهار کرد: طبق ماده 17 این قانون سازمان موظف است نسبت به ارزیابی انطباق کالاهای ساخت داخل، وارداتی و نیز خدماتی که ازلحاظ ایمنی، بهداشت و سلامت عمومی با همکاری نهادهای ارزیابی انطباق تأیید صلاحیت شده‌اند، اقدام و نتایج حاصل را برای اطلاع عموم و مراجع ذی‌ربط اعلام کند.

مدیرکل استاندارد استان همدان یادآور شد: ستاد پایش کیفیت و کمیت به‌‌منظور کنترل‌ کیفی و مقابله با هرگونه کم‌فروشی و ارتقای کیفیت زندگی مردم در اسفندماه سال گذشته راه‌اندازی و پرونده متخلفان نیز به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شد.

مجیدی رصد کم‌فروشی و نظارت بر آن را مهم‌ترین اولویت‌ کاری این سازمان در دولت مردمی سیزدهم برشمرد و افزود: طبق تأکیدات رئیس‌جمهور این سازمان موظف است بدون کمترین ملاحظه و مسامحه‌ای از کم‌فروشی رسمی و تولید یا توزیع کالای بی‌کیفیت و غیر استاندارد در کشور جلوگیری کند.

وی ادامه داد: طرح نظارت بر صحت عملکرد همه وسایل توزین و سنجش مورد استفاده در داد و ستد عمومی و اصناف، با هدف جلوگیری از کم‌فروشی، توسط بازرسان استاندارد درحال انجام است.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 81026