شناسه خبر:81071
1403/1/19 18:26:43

رئیس هیئت دوومیدانی استان کرمانشاه به مشکل ادامه‌دار ورزشکاران پرتابی کرمانشاه برای تمریناتشان اشاره کرد و گفت: ورزشگاه 15 خرداد این ظرفیت را دارد که فضایی برای ورزشکاران پرتابی ما در آن احداث شود.

احمد روشن‌زاده با اشاره به مشکلات ورزشکاران رشته‌های پرتابی دوومیدانی کرمانشاه، اظهار کرد: متأسفانه ورزشکاران رشته‌های پرتابی ما برای تمرینات خود با مشکلات و چالش‌های زیادی مواجه هستند.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته تلاش‌های زیادی برای حل این مشکلات شده، افزود: متأسفانه تلاش‌هایمان تاکنون منجر به نتیجه نشده و نتوانسته‌ایم فضای مناسبی را برای ورزشکاران پرتابی احداث کنیم.

رئیس هیئت دوومیدانی کرمانشاه تصریح کرد: طی رایزنی‌هایی که سال گذشته با اداره کل ورزش و جوانان استان داشتیم، آن‌ها فضایی را به مساحت حدود 150 متر مربع در دهکده المپیک در اختیار ما قرار دادند، اما تمرین ورزشکاران ما در آنجا امکان‌پذیر نیست.

وی اضافه کرد: فاصله دهکده المپیک از شهر و تردد سخت به آن، به‌ویژه برای دختران دوومیدانی‌کار که اکثراً در رده سنی پایه قرار دارند، باعث شده تا عملاً امکان اینکه ورزشکارانمان برای تمرین و مسابقه به آنجا بروند، فراهم نباشد.

روشن‌زاده تأکید کرد: پیشنهاد هیئت احداث یک فضای حفاظ حتی به‌صورت متحرک در داخل مجموعه ورزشی 15 خرداد است تا ورزشکاران رشته‌های پرتابی همچون چکش، نیزه، دیسک و وزنه بتوانند در آن تمرین کنند.

وی با بیان اینکه درحال حاضر اکثر ورزشکاران رشته‌های پرتابی در استادیوم آزادی تمرین می‌کنند، گفت: متأسفانه ورزشکارانمان گاهی برای تمرین خود با مشکلاتی مواجه می‌شوند، ازجمله اینکه به آن‌ها گفته می‌شود که تمریناتشان باعث آسیب زدن به چمن مجموعه می‌شود، درحالی که غیر از چکش سایر ابزارهای پرتابی همچون نیزه، دیسک و وزنه هیچ آسیبی به چمن وارد نمی‌کنند.

رئیس هیئت دوومیدانی کرمانشاه در ادامه درخصوص چالشی که طی سال‌های گذشته ورزشکاران دوومیدانی کرمانشاه با آن مواجه بوده‌اند، گفت: متأسفانه با وجود اینکه کرمانشاه همواره یکی از قطب‌های دوومیدانی در کشور بوده، اما فقدان یک باشگاه بخش خصوصی در این رشته باعث شده تا بسیاری از ورزشکاران ما مجبور باشند برای استان‌های دیگر مسابقه بدهند.

روشن‌زاده یادآور شد: البته سال گذشته یکی از کارخانه‌‌های استان تصمیم گرفت در رقابت‌های باشگاه‌های کشور تیم‌داری کند، اما متأسفانه تنها تعدادی انگشت‌شمار از قهرمانان را حمایت کرد و از طرفی هیچ‌گونه هماهنگی با هیئت استان به‌عنوان متولی این رشته انجام ندادند و خودشان مستقیم با ورزشکاران مذاکره کردند.

وی در ادامه درخصوص وضعیت حسین کیهانی پس از پایان محرومیتش در سال گذشته گفت: کیهانی پس از پایان محرومیتش شروع خوبی داشت و توانست به بازی‌های آسیایی هانگژو هم اعزام شود، اما متأسفانه به‌علت بیماری مقامی کسب نکرد.

رئیس هیئت دوومیدانی کرمانشاه تأکید کرد: حسین کیهانی دونده‌ای بسیار با روحیه، جنگنده و خوش‌فکر است، اما پس از محرومیتش تاحدودی اُفت کرده، با این وجود می‌تواند دوباره بدرخشد.

وی در ادامه با بیان اینکه درحال حاضر دوومیدانی در هشت شهرستان استان فعال است، عنوان کرد: هیئت سنقر، سرپل‌ ذهاب، صحنه و اسلام‌آباد غرب فعال‌ترین هیئت‌های شهرستانی دوومیدانی هستند.

روشن‌زاده با بیان اینکه سال گذشته سال خوبی برای دوومیدانی کرمانشاه بود، اظهار کرد: در این سال طی پنج مرحله 9 نفر از دوومیدانی‌کاران استان به اردوی تیم‌های ملی در رده‌های سنی بزرگ‌سالان، جوانان و نوجوانان دعوت شدند.

وی افزود: سبحان احمدی، امیرفرزام صفری، مرتضی ناظمی، حسین کیهانی، محمد خزایی، طاها تفتیان، آتوسا آتش‌بجان، کوثر قاسمی و سارا کارآزمون دوومیدانی‌کاران کرمانشاه بودند که به اردوی تیم ملی دعوت شدند.

رئیس هیئت دوومیدانی استان تصریح کرد: در این مدت 19 اعزام (11 اعزام پسران و هشت اعزام دختران) دوومیدانی‌کاران استان را به مسابقات قهرمانی کشوری و چهار اعزام برون‌مرزی به ازبکستان، تایلند، عراق و فلیپین داشتیم.

به گفته این مقام مسئول، ورزشکاران دوومیدانی کرمانشاه سال گذشته جمعاً 69 نشان کشوری و بین‌المللی کسب کردند.

وی افزود: به‌منظور قدردانی از تلاش‌های دوومیدانی‌کاران کرمانشاه در سال گذشته طی پنج مرحله از آن‌ها تجلیل به عمل آمد.

روشن‌زاده با بیان اینکه سال گذشته چند مرحله کلاس‌های مربیگری در سطح استان برگزار شد، گفت: درحال حاضر 10 داور که چهار نفر از آن‌ها بین‌المللی هستند و 10 مربی فعال داریم.

وی به برگزاری سه مرحله استعدادیابی دوومیدانی در استان طی سال گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های کشف استعدادها از طریق آموزش‌وپرورش است، در این راستا ما همواره تجهیزات و زیرساخت لازم و حتی مربی و داور را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم تا برنامه‌های استعدادیابی داشته باشند، اما هیچگاه خروجی برنامه‌های خود را در اختیار ما قرار نمی‌دهند که جای گلایه دارد.

رئیس هیئت دوومیدانی کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه دوومیدانی کرمانشاه هیچ حامی و حمایت‌کننده‌ای ندارد، عنوان کرد: تاکنون به نهادها، ارگان‌ها و کارخانه‌های زیادی مراجعه کرده‌ایم، اما حمایت چندانی را از ما نداشته‌اند و تنها حامی این هیئت، اداره کل ورزش و جوانان استان بوده که امیدواریم حمایت‌ها را برای سال پیش رو هم ادامه داشته باشد.

وی تصریح کرد: بیش از دوسوم اعتباری را که هیئت از اداره کل ورزش و جوانان استان دریافت کرده، به قهرمانان پرداخت کرده‌ایم و همواره تلاش داشته‌ایم تا پیگیر مشکلات آن‌ها در سطح فدراسیون باشیم.

به گفته این مقام مسئول، هیئت دوومیدانی کرمانشاه به دنبال میزبانی دو رویداد مهم در رده سنی نونهالان و نوجوانان برای سال پیش رو است.

شناسه خبر 81071