شناسه خبر:81103
1403/1/20 12:04:27

استاندار مرکزی گفت: کارنامه درخشانی در حوزه‌های قرآنی این استان به ثبت رسیده اما تا دستیابی به نقطه مطلوب فاصله وجود دارد.

 «فرزاد مخلص‌الائمه»  در گردهمایی خانواده‌های قرآنی و تکریم قاریان ملی و بین المللی استان مرکزی در اراک، اظهار کرد: دولت سیزدهم تلاش کرده تا کشور را از رکود فرهنگی خارج کند و امید است با همدلی و همراهی اصحاب قرآنی بتوان گام مؤثری در راستای رونق این حوزه برداشت.

وی با بیان اینکه در گذشته گاهی میدان برای انجام فعالیت‌های فرهنگی در کشور مهیا نبوده است، ادامه داد: همدلی و همراهی و تلاش همه جانبه در راستای فعالیت‌های فرهنگی می‌تواند بسیار گره‌گشا و مؤثر باشد.

استاندار مرکزی تاکید کرد: دولت‌ها به جامعه قرآنی بدهکار هستند، اما با این وجود انتظار است همه مسئولان و فعالان قرآنی، مدیران مؤسسات قرآنی و خانواده‌های آنها در تقویت و ترویج فعالیت‌های قرآنی و معارف اسلامی همچنان فعال باشند.

مخلص الائمه عنوان کرد: باید تلاش شود تا قرآن در عرصه فرهنگ بیش از پیش وارد شود و ویژگی‌های منحصر به فرد قرآن این است که در زمان و مکان محصور نیست، قرآن فرا مکان و فرا زمان است و همه می‌توانند در آن تأمل و تدبر کرده و از آن بهره بگیرند.

وی اضافه کرد: انتظار از خانواده بزرگ قرآنی استان زیاد است و باید در جهت تحقق توقعات جامعه قرآنی نیز تلاش ویژه صورت گیرد.

استاندار مرکزی افزود: امید است امسال جشن بین المللی نابودی اسرائیل را گرفته شود و باید اذعان داشت که اکنون شاهد مقاومت رزمندگان مقاومت هستیم، چرا که نمادهای شکست این ارتش پوشالی نمایان شده است.

شناسه خبر 81103