شناسه خبر:81140
1403/1/20 14:51:54

رئیس مجمع خیرین سلامت ملایر گفت: خیرین و نیکوکاران این شهرستان طی ماه گذشته 9 میلیارد و 440 میلیون ریال به بخش سلامت، بیماران صعب‌العلاج و خرید تجهیزات پزشکی کمک کردند.

«عباس آذرهمایون» روز دوشنبه اظهار کرد: از این مبلغ حدود 657 میلیون ریال پرداختی خیرین سلامت به بیماران سرطانی و سخت‌درمان بود و بیش از 370 میلیون ریال هم در راستای اهداف مجمع خیرین واریز شد.

وی افزود: خیرین و نیکوکاران ملایری از این مبلغ یک میلیارد و 720 میلیون ریال برای احداث POST NICU بیمارستان مهر به نیابت از شادروان «حاج‌محمدکاظم مهدیان» و 800 میلیون ریال برای احداث همراه‌سرا توسط خیر نیک‌اندیش «ابراهیم اکبری» به نیابت از شادروان «حاجیه‌خانم معصومه پورنقی» پرداخت کردند.

رئیس مجمع خیرین سلامت ملایر ادامه داد: از این مبلغ دو میلیارد ریال توسط خیر نیک‌اندیش خانم اردبیلی برای احداث همراه‌سرای بیمارستان امام حسین (ع) کمک شد و بیش از سه میلیارد ریال نیز از این مبلغ را برای خرید تجهیزات پزشکی کمک کردند.

آذرهمایون همچنین واریز 391 میلیون ریال برای تهیه سبد کالا، بیش از 103 میلیون ریال برای ذبح گوسفند، واریز 109 میلیون ریال برای فراخوان خرید زمین میدان سرو، جمع‌آوری قلک‌ها بیش از 65 میلیون ریال، کمک به صندوق بیش از 44 میلیون ریال، واریز بیش از 112 میلیون ریال توسط کارمندان و بازنشستگان مراکز بهداشتی و درمانی و بیش از 23 میلیون ریال توسط کارمندان و بازنشستگان آموزش‌وپرورش را از دیگر کمک‌های خیرین سلامت ملایر برشمرد.

وی با اشاره به عملکرد واحد مددکاری این مجمع، بیان کرد: طی یک‌ماه گذشته 371 نفر به واحد مددکاری مراجعه کردند و 6 فقره پرونده برای بیماران سرطانی و صعب‌العلاج تشکیل و از وضعیت معیشت 6 بیمار نیازمند سرکشی و بازدید شد.

رئیس مجمع خیرین سلامت ملایر پرداخت مبلغ 100 میلیون ریال تسهیلات وام قرض‌الحسنه به بیماران نیازمند، پرداخت 245 میلیون ریال هزینه پرتودرمانی و شیمی‌درمانی به هفت بیمار نیازمند و پرداخت مبلغ 121 میلیون ریال هزینه دارو و درمان و معیشتی به بیماران نیازمند را از دیگر خدمات واحد مددکاری مجمع عنوان کرد.

آذرهمایون همچنین از دیگر اقدامات واحد مددکاری به پرداخت 35 میلیون ریال هزینه ایاب و ذهاب برای هفت بیمار نیازمند، ذبح و توزیع چهار رأس گوسفند به ارزش 400 میلیون ریال بین بیماران نیازمند، توزیع 255 پُرس غذای گرم، توزیع 133 بسته معیشتی عید نوروز و ماه مبارک رمضان، توزیع البسه و کفش زنانه و مردانه 83 مورد و توزیع 80 مورد وسایل کمک‌توانبخشی شامل اکسیژن‌ساز، کپسول اکسیژن، ویلچر، تشک مواج، ساکشن و تخت بیمارستانی (به‌صورت امانی) اشاره کرد.

وی یادآور شد: در مدت یادشده تجهیزاتی همچون ویلچیر از طرف خیرین نیکوکار «مریم امیرمنش»، «گیتی عبدلی» و «معصومه کریم‌زاده» به نیابت از پدر و مادر مرحومشان اهدا و خدمات پرستاری رایگان در منازل بیماران نیازمند در 32 نوبت انجام شد.

مجمع خیرین سلامت ملایر سال 1391 تأسیس شد و فعالیت خود را آغاز کرد.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 81140