شناسه خبر:81360
1403/1/27 15:39:11

فرماندار بانه این شهرستان را مستعد توسعه گردشگری طبیعی و تجاری دانست و گفت: شهر بانه با داشتن استعداد در بخش گردشگری و قدرت فراوان جذب مهمان از سراسر ایران، یکی از محورهای اصلی صنعت گردشگری استان است و بی‌شک با جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، سیمای این شهر متحول می‌شود.

احسان درویشی اظهار کرد: از ٢٥ اسفندماه سال گذشته تا پایان روز ٢٤ فروردین‌ماه سال‌جاری ١٧٠ هزار و ٦٦٤نفر در اقامتگاه‌های رسمی، غیررسمی و اضطراری بانه اسکان یافتند.

وی با اعلام اینکه 82 درصد از مسافران نوروزی افزون ‌بر خرید کالا ازبازار، از جاذبه‌های گردشگری بانه بازدید کرده‌اند، عنوان کرد: همچنین در این مدت زمانی تعداد ٥٨٢ هزار ٨٦٥ نفر از جاذبه‌های گردشگری شهرستان بازدید کردند.

وی با اشاره به نگاه جامع استاندار کردستان در توسعه گردشگری به‌عنوان مؤلفه مهم توسعه اقتصاد پایدار در شهرهای استان، تصریح کرد: در نخستین سفر شهرستانی استاندار در سال‌جاری به شهرستان بانه، مزیت و ظرفیت‌های توسعه گردشگری تحلیل و بررسی شد.

فرماندار بانه مقوله توریسم در شهربانه را ریشه عمیق و طولانی در قالب روابط تاریخی سیاسی، دیدار سیاحان و انجام مبادلات تجاری بیان کرد و گفت: امروز مبحث اکوتوریسم به‌عنوان یک سیاست اقتصادی درآمدزا و قابل سرمایه‌گذاری به‌واسطه ظرفیت‌های منابع طبیعی، فضاهای گردشگری و آثار فرهنگی، تاریخی راهبرد مهم توسعه در جهان است.

درویشی این شهرستان را مستعد توسعه گردشگری طبیعی و تجاری دانست و اعلام کرد: شهر بانه با داشتن استعداد در بخش گردشگری و قدرت فراوان جذب مهمان از سراسر ایران، یکی از محورهای اصلی صنعت گردشگری استان است و بی‌شک با جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، سیمای این شهر متحول می‌شود.

وی یادآور شد: در طول سال به‌ویژه در ایام تعطیل، صدها هزار مسافر از اقصی‌نقاط ایران از چشم‌اندازهای طبیعی و متنوع و کالاهای لوکس ایرانی و خارجی مراکز تجاری این شهر دیدن و خرید می‌کنند و شمار زیادی از مسافران به‌دلیل دوری مسافت مقصد از مبدأ، ناگزیر در مراکز اقامتی و پذیرایی این شهر ساکن می‌شوند که این نماد خوبی برای اقتصاد درآمدزای تجاری و توسعه مراکز اقامتی است.

فرماندار بانه با اشاره به نهادینه شدن فرهنگ تجارت سنتی در شهر بانه، بر آموزش مبانی اقتصاد نوین و راهکارهای تجارت مدرن از طریق اتاق اصناف کردستان و شهرستان تأکید کرد و افزود: این شهرستان افزون بر مراکز خرید تجاری به لحاظ صنایع دستی ازجمله شال‌بافی، پستک‌بافی، گلیم‌بافی، کلاش‌بافی، دوخت و تزئین لباس‌های محلی زبانزد مردم منطقه است.

درویشی مجاورت با اقلیم کردستان عراق از طریق مرز رسمی سیرانبند را از دیگر مؤلفه‌های مهم این شهرستان برای توسعه گردشگری خواند و اظهار کرد: وجود کوه‌های سربه فلک کشیده و استوار ازجمله آربابا، دوزین، بابوس، جنیره، پیرمراد و گردنه خان، آب و هوای معتدل، جنگل‌های متنوع و زیبا، چشمه‌سارهای خودجوش و گوارا، سد مخزنی، مناظر و جلوه‌های زیبای طبیعی و بازار کالاهای ارزان قیمت، شهر بانه را به مکانی زیبا و دیدنی برای گردشگران و مسافران تبدیل کرده است.

شناسه خبر 81360