شناسه خبر:81419
1403/1/28 17:20:39

معاون بازرسی و نظارت صنعت، معدن و تجارت همدان گفت: براساس اعلام نتایج بازرسی از انبارها و مراکز نگهداری کالا در سال گذشته یک‌هزار و 647 فقره پرونده تخلف در کشور تشکیل شد که استان همدان در این زمینه رتبه دوم را کسب کرد.

مرتضی بیدآبادی روز سه‌شنبه با بیان اینکه براساس اعلام نتایج بازرسی از انبارها و مراکز نگهداری کالا در سال گذشته یک‌هزار و 647 فقره پرونده تخلف در کشور تشکیل شد که استان همدان در این زمینه رتبه دوم را کسب کرد، ابراز کرد: این تخلفات در زمینه احتکار، اختفا و امتناع از عرضه و عدم اعلام موجودی کالا است.

وی خاطرنشان کرد: درمجموع سال گذشته 19 هزار و 315 فقره بازرسی در استان انجام شد که با رشد 10 درصدی مواجه بود و با برنامه‌ریزی صورت‌گرفته سعی کردیم بیشتر اقلام موجود در بازار و رسته‌های صنفی مورد بازرسی قرار گیرد.

معاون بازرسی و نظارت اداره کل صمت استان افزود: تعداد پرونده‌های تشکیل‌شده درخصوص قاچاق کالا در سال گذشته رشد 70 درصدی داشت، به‌طوری که در این خصوص 227 فقره تخلف کشف و منجر به تشکیل پرونده شد.

وی تصریح کرد: سال قبل سه هزار و 18 مورد شکایت در سامانه 124 واصل شد که یک‌هزار و 993 مورد از طریق تماس تلفنی و یک‌هزار و 25 شکایت از طریق درگاه اینترنتی 124.ir به ثبت رسیده است که این میزان با رشد سه برابری که داشت، حاکی از تمایل مردم به استفاده از خدمات ثبت تخلف به‌صورت آنی و پیگیری سامانه‌ای است.

بیدآبادی اظهار کرد: به استناد گزارش مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان در 9 ماهه سال 1402 صمت استان همدان با ارسال بیش از 55 درصد گزارشات تخلف صنفی در بین هشت دستگاه ناظر بر بازار بیشترین عملکرد را در حوزه نظارت بر بازار استان دارد.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 81419