شناسه خبر:81420
1403/1/28 17:29:16

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: این دانشگاه در سال 1402 رتبه دوم ساخت خوابگاه‌های دانشجویی کشور را کسب کرد و امسال برای ارتقای شرایط و کسب رتبه نخست برنامه‌ریزی می‌کنیم.

محمدمهدی مجذوبی روز سه‌شنبه در نخستین دیدار و گردهمایی مدیران دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه در سال گذشته این دانشگاه در همه عرصه‌های بهداشت، درمان، آموزش و سایر بخش‌ها بسیار پُرکار بود و شیرینی نتایج آن را مردم احساس کردند، افزود: ازجمله این ثمرات بهره‌برداری از 41 پروژه بهداشتی، کلنگ‌زنی مرکز سلامت خانواده، احداث ساختمان ستادی مرکز اورژانس، راه‌اندازی رادیوتراپی مرکز جامع سرطان و ایجاد دبیرخانه داخلی دانشکده‌ها بود.

وی تصریح کرد: افزایش رشته مقاطع جدید در حوزه آموزش، نمایه شدن مجلات دانشگاه و راه‌اندازی پارک علم و فناوری سلامت، گام‌های بلند در فراهم کردن زیرساخت‌ها و فراهم آوردن فضای فیزیکی و راه‌اندازی معاونت بین‌الملل دانشگاه ازجمله دستاوردهای تلاش بی‌وقفه همکاران در سال گذشته است.

مجذوبی با اشاره به اینکه طی هفته‌های آینده احداث کتابخانه پردیس دانشگاه و ساختمان غذا و دارو آغاز می‌شود، گفت: کاهش تصدی‌گری باید در اولویت قرار گیرد و حرکت جدی در این زمینه انجام و کمیته‌ها به‌صورت مرتب تشکیل شود و حرکت‌های خوبی که در انضباط مالی شکل گرفته، باید پُرقوت تداوم یابد.‌

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان بر لزوم برنامه‌محوری در توزیع اعتبارات تأکید کرد و افزود: این موضوع امسال باید با دقت بیشتری دنبال شود و ردیف‌های مختلف در معاونت‌ها و مراکز تابعه مورد توجه باشد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که درخصوص پروژه‌های عمرانی باید اجرایی شود، کار به‌صورت «امانی» است که می‌تواند به ذخیره منابع منجر شود و اگرچه ممکن است در ابتدا با سختی مواجه شود، اما آورده و فواید بسیاری خواهد داشت.

مجذوبی ادامه داد: طراحی پروژه‌های حوزه سلامت باید با محور قرار دادن اصل زیباسازی و طی بررسی در کمیته‌های متمرکز با کارشناسان متعدد با دید نو و به‌روز دیده شود که اثرات روانی مراجعان و بیماران نیز به مراکز مد نظر قرار گیرد.

وی اضافه کرد: تقویت حوزه مشارکت‌های مردمی و بین‌المللی با محوریت تبادل استاد و دانشجو و گردشگری سلامت امسال در دستور کار قرار گیرد، همچنین توجه بیشتر به زیرساخت‌های پارک علم و فناوری و افزایش شرکت‌های مستقر در پارک با سیاست نیازسنجی در سطح استان و پاسخگویی به نیازهای جامعه بیشتر مد نظر باشد.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 81420