شناسه خبر:81447
1403/1/30 00:06:29

مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان در رابطه با عملیاتی کردن پروژه مسکن ملی، گفت: در راستای برنامه چهار ساله دولت قرار است 6227 واحد مسکن ملی در مریوان احداث شود.

جهانگیر الیاسی در جلسه عملیاتی کردن پروژه مسکن ملی، با اشاره به اینکه تاکنون در شهرستان مریوان 6 هزار و 670 نفر مراحل تأییدیه نهایی را پشت سر گذاشته‌اند، اظهار کرد: با درنظر گرفتن افرادی که هنوز فرآیند ثبت‌نام آنان نهایی نشده است این رقم به هشت هزار و 365 نفر خواهد رسید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مسکن محرومان اشاره کرد و افزود: در شهرهای زیر 25هزار نفر بنیاد مسکن متولی امر است و 1400 نفر متقاضی نیز در این بخش داریم که با هماهنگی لازم، ساخت این تعداد واحد واگذار شده و باقیمت تمام شده تحویل متقاضیان شود.

پروژه مسکن ملی به‌دلیل کمبود زمین، تاکنون آنگونه که شایسته است موفقیت‌آمیز نبوده است

فرماندار مریوان با اشاره به اینکه پروژه مسکن ملی به‌دلیل کمبود زمین و مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد آنگونه که شایسته است موفقیت‌آمیز نبوده، گفت: تملک اراضی خارج از اختیارات شهرستان و حتی استان بوده و نیازمند تأیید مرکز است که تاکنون چندین بار به دلایلی که مرکز مطرح کرده به نتیجه نرسیده است.

اسماعیل احمدی بیان کرد: با شرکت شهرک‌ها علاوه بر ورود نهادهای نظارتی و مجموعه مدیریتی هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم و با توجه به وضع موجود بدون اتلاف وقت این موضوع را پیگیری و تعیین تکلیف خواهیم کرد.

وی افزود: وجود 30 هکتار زمین در شهرستان، به‌ویژه شهر کانی دینار، نویدبخش به ثمر رساندن طرح ملی مسکن است.

فرماندار مریوان افزود: شهرستان از لحاظ تأمین زمین دچار بحران و در مضیقه است و باتوجه به اینکه سه ضلع شهر را دریاچه و کوه‌ها در برگرفته است امکانی برای ساخت و ساز وجود ندارد.

احمدی بیان کرد: 120 هکتارزمین در ورودی شهر توافق شده و آماده واگذاری است که از لحاظ الحاق و نزدیکی به شهر و هم از لحاظ زیرساخت کم‌ترین هزینه را برای آماده‌سازی طرح مسکن ملی دارد.

وی افزود: در صورت تحقق 120 هکتار زمین برای سالیان متمادی مشکل مرتفع خواهد شد.


منبع: خبرگزاری ایسنا

شناسه خبر 81447