شناسه خبر:81486
1403/1/30 11:53:22

سخنگوی شورای اسلامی اراک گفت: شهرداری موظف است شناسنامه باغات و اراضی اراک را تهیه و گزارش اقدامات انجام شده را به شورای شهر ارائه دهد.

«عباس خسروانی» روز پنجشنبه بیان کرد: تهیه شناسنامه باغات و اراضی مشجر اراک از برنامه‌های مورد توجه شورای شهر است که در صحن علنی تصویب و شهرداری اراک موظف است این برنامه را اجرا و تا 6 ماه آینده گزارش اقدام را به شورای شهر اعلام نماید.

وی تاکید کرد: شناسنامه‌دار شدن اراضی و باغ‌ها به جلوگیری از تخریب فضای سبز، مشخص شدن مناطق باغی و جلوگیری از تخریب این مناطق کمک شایانی می‌کند و اجرای این برنامه باتوجه به نیاز اراک در حفظ فضای سبز اهمیت ویژه دارد.

سخنگوی شورای اسلامی اراک با بیان اینکه اجرای فاز دوم آرامستان اراک در اراضی 32 هکتاری نیز از دیگر مطالبه‌های شورای شهر است، عنوان کرد: تلاش‌های متعددی در 2 سال گذشته برای رفع مشکلات حقوقی اراضی صورت گرفت و در نهایت شهرداری توانست مالکیت خود را بر اراضی فوق به اثبات برساند.

خسروانی ادامه داد: اراک نیاز فوری به زمین مناسب برای تخصیص آرامستان دارد و باتوجه به تکمیل ظرفیت فاز یک آرامستان اراک، شورا طی مصوبه‌ای شهرداری را ملزم کرد در اولین فرصت نسبت به اجرای فاز دوم آرامستان اقدام کند که طبق این مصوبه شهرداری باید در روزهای آینده نسبت به این مهم اقدام کند.

وی در خصوص ایمنی وسایل بازی پارک‌ها نیز تصریح کرد: طبق مصوبه سال گذشته شورای شهر اراک در نظر گرفتن استانداردهای لازم برای وسایل بازی توسط بخش خصوصی این مورد توسط شورا و شهرداری رصد می‌شود و این شرکت‌ها باید استانداردها را لحاظ و بدهی خود را به شهرداری پرداخت نمایند.

شناسه خبر 81486