شناسه خبر:81553
1403/2/1 17:00:59

مدیر خدمات شهری شهرداری همدان گفت: سامانه 137 آماده دریافت گزارش‌های مردمی در جمع‌آوری افراد بی‌سرپناه و کارتن‌خواب در سطح شهر همدان است.

مرتضی رضایی روز شنبه اظهار کرد: گرم‌خانه شهرداری همدان آماده خدمات‌دهی به افراد بی‌سرپناه است و محدودیت در این زمینه نداریم.

وی اضافه کرد: شهرداری مسئول جمع‌آوری مردان بی‌سرپناه است و زنان و کودکان دوره‌گرد در سطح معابر باید توسط بهزیستی همدان سامان‌دهی شوند.

رضایی درخصوص وضعیت افراد بی‌سرپناه گفت: ابتدا خانواده این افراد را شناسایی می‌کنیم و آن‌ها را تحویل می‌دهیم و درصورت نیاز به کمیته امداد امام خمینی (ره) معرفی می‌شوند و معرفی به بهزیستی نیز صورت می‌گیرد؛ اما اگر این افراد در فعالیت دوره‌گردی خود حرفه‌ای شده باشند، تحویل مراجع قضائی خواهند شد.

وی با بیان اینکه هرگونه خدمات به افراد بی‌سرپناه در گرم‌خانه شهرداری همدان اعم از بهداشتی، تغذیه و اقامت موقت رایگان است، گفت: در نیمه نخست سال از ساعت 17 اقدام به بازگشایی روزانه گرم‌خانه می‌کنیم و این افراد تا صبح فردای آن روز نیز اقامت دارند.

مدیر خدمات شهری شهرداری همدان یادآور شد: سامانه 137 نیز این امکان را فراهم کرده تا مردم درصورت رؤیت افراد بی‌سرپناه یا کارتن‌خواب، نسبت به معرفی آن‌ها به شهرداری برای انتقال به گرم‌خانه اقدام کنند.

وی با بیان اینکه گرم‌خانه شهرداری 230 نفر ظرفیت دارد، افزود: امکانات لازم ازجمله استحمام، لباس فرم، ویزیت توسط پزشک، معرفی به کمپ‌های ترک اعتیاد، برگزاری مراسم‌های ملی و مذهبی، تزریق واکسن هپاتیت و ایدز، شام و صبحانه در گرم‌خانه همدان ارائه می‌شود.

مدیر خدمات شهری شهرداری همدان افزود: حمایت از معتادان و کارتن‌خواب‌ها باید به‌گونه‌ای باشد تا ضمن آموزش‌های مشاوره‌ای، شرایطی ایجاد شود تا دوباره به سمت اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی نروند.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 81553