شناسه خبر:81608
1403/2/2 14:54:50

سخنگوی وزارت خارجه روسیه یکشنبه (امروز) گفت که آمریکا یک جنگ ترکیبی علیه مسکو به راه انداخته است که سرانجام همچون جنگ های ویتنام یا افغانستان به شکستی تحقیرآمیز برای آمریکا منجر خواهد شد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که آمریکا یک جنگ ترکیبی علیه مسکو به راه انداخته است که سرانجام همچون جنگ های ویتنام یا افغانستان به شکستی تحقیرآمیز برای آمریکا منجر خواهد شد.

خبرگزاری رویترز نوشت: روسیه روز یکشنبه گفت که تصویب بسته کمک ۶۰.۸۴ میلیارد دلاری قانونگذاران آمریکایی برای حمایت از اوکراین نشان داد که واشنگتن وارد جنگ ترکیبی عمیق تر با روسیه شده که پایان تحقیرآمیزی همچون جنگ های ویتنام و افغانستان برای آمریکا در پی خواهد داشت.

ماریا زاخاروا سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این زمینه گفت: غوطه ور شدن عمیق تر واشنگتن در جنگ ترکیبی که علیه روسیه به راه انداخته است، به شکستی تحقیرکننده برای این کشور مانند جنگ های ویتنام یا افغانستان تبدیل خواهد شد.

وی افزود: واضح است که آمریکا از اوکراین می خواهد با حملات علیه قلمرو حاکمیتی روسیه و غیرنظامیان، «تا آخرین نفر اوکراینی بجنگند».

سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین اظهار داشت: غوطه ور شدن عمیق و عمیق تر واشنگتن در جنگ ترکیبی علیه روسیه، این شکست کرکننده و تحقیرآمیز برای آمریکا را به شکست در جنگ های ویتنام و افغانستان تبدیل خواهد کرد.

زاخاروا افزود: مردم عادی اوکراین به زور به عنوان «خوراک توپ (کنایه ازفدا شدن در جنگ) به سلاخی کشیده می شوند، اما آمریکا اکنون دیگر بر روی پیروزی اوکراین در جنگ با روسیه شرط بندی نمی‌کند.

رویترز به نقل از دیپلمات های روسی و آمریکایی نوشت: جنگ روسیه علیه اوکراین، از زمان بحران موشکی کوبا سال ۱۹۶۲ تاکنون بدترین بحران را در روابط بین روسیه و غرب رقم زده است.

مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه بسته کمک امنیتی به اوکراین، (رژیم) اسرائیل و تایوان را به رغم مخالفت برخی از جمهوریخواهان تصویب کرد.

رویترز افزود: مقامات غربی و اوکراینی، جنگ اوکراین را شیوه تصرف اراضی به سبک امپریالیستی قلمداد می کنند که روسیه را به عنوان یکی از دو تهدید بزرگ ثبات جهانی در کنار چین به تصور می کشد اما ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، جنگ اوکراین را بخشی از تلاش گستره تر آمریکا می داند که بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی (سابق)، منافع مسکو را نادیده گرفت و سپس نقشه تجزیه و تصاحب منابع طبیعی آن را کشید.

شناسه خبر 81608