شناسه خبر:81658
1403/2/3 14:48:53

مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان بر لزوم بهره‌‌گیری از ظرفیت تمام هیئت‌های ورزشی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی در طول سال به‌ویژه برنامه‌های با محتوای اخلاقی در هفته مرام پهلوانی تأکید کرد.

آمنه غلام‌ویسی صبح دوشنبه در نخستین جلسه هماهنگی اجرای برنامه‌های هفته مرام پهلوانی در سنندج، تبلیغات و فعالیت رسانه‌ای در بُعد فرهنگی و روشنگری ترویج فرهنگ پهلوانی را در برنامه‌های ورزشی و حوزه جوانان، مهم دانست.

وی با اشاره به تأکید رهبری برای ترویج فرهنگ پهلوانی و اشاعه ورزش زورخانه‌ای با توجه به وجود مسائل با ارزش اخلاقی، دینی و اجتماعی در این رشته، افزود: رشته ورزش پهلوانی از یک‌سو ورزش باستانی ملت ایران است و از سوی دیگر ریشه در اعتقادات و باورهای دینی ما دارد و باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان زنده نگه داشتن اصولی ازجمله اخلاق‌مداری، صداقت، همکاری، انسجام، تکریم و احترام به یکدیگر به‌ویژه پیشکسوتان در عرصه‌های ورزشی را از اصولی دانست که باید در ورزش به آن‌ها اهمیت داد.

غلام‌ویسی تجلیل و تکریم پیشکسوتان رشته‌های مختلف ورزشی استان و ترویج فرهنگ احترام به بزرگان را یکی از ویژگی‌های ورزش ایران‌زمین در گذشته نام برد و گفت: باید تلاش کنیم این خصوصیات باارزش در ورزش پُررنگ‌تر شود.

وی یکی از فعالیت‌های مؤثر برای روشنگری و تبیین نسل جوان را راه‌اندازی اردوی راهیان و راویان پیشرفت برای شناساندن دستاوردهای مهم در طول تاریخ انقلاب اسلامی ایران به جامعه جوانان عنوان کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان بر تأثیرگذاری برنامه‌های اجرایی در دو حوزه ورزش و جوانان تأکید کرد و ادامه داد: بازخورد و بازتاب مناسب این برنامه‌ها در میان جامعه مخاطبان این بخش مهم است.

شناسه خبر 81658