شناسه خبر:81727
1403/2/4 19:15:33

مدیر فرودگاه همدان گفت: کار اعزام سه هزار و 45٨ زائر استان‌های همدان و کردستان به سرزمین وحی از طریق فرودگاه همدان از ششم خردادماه امسال آغاز شده و تا یازدهم این ماه ادامه پیدا می‌کند.

علی‌اصغر جهانگیری‌معز روز سه‌شنبه اظهار کرد: امسال نیز همچون روال گذشته اعزام زائران دو استان غربی کشور به خانه خدا از فرودگاه همدان انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: امسال 21 فرودگاه کشور کار اعزام زائران به سرزمین وحی را انجام می‌دهند که فرودگاه همدان نیز یکی از این فرودگاه‌ها اعلام شده است.

مدیر فرودگاه همدان با اشاره به اینکه پروازهای فرودگاه همدان امسال زودتر از سال گذشته انجام می‌شود، اضافه کرد: امسال نیز همچون سال گذشته زائران دو استان همدان و کردستان مدینه بعد هستند و پروازهای برگشت نیز در بازه زمانی حدود 6 تا 11 تیرماه انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این بازه زمانی به‌طور حدودی اعلام شده و برنامه‌ریزی و ساعت دقیق پروازها طی روزهای آینده اعلام می‌شود.

جهانگیری‌‌معز با بیان اینکه زیرساخت‌های عملیاتی این فرودگاه و همچنین فضای پارکینگ و ترمینال فرودگاه همدان مناسب است و قابلیت نشست‌وبرخاست هواپیماهای پهن‌پیکر را دارد، گفت: همه تدابیر و تمهیدات لازم نیز برای زائران همدانی و کردستانی و بدرقه‌کنندگان و مشایعت‌کنندگان آن‌ها در این فرودگاه اندیشیده شده است.

* 2219 زائر از همدان به حج تمتع اعزام می‌شوند

مدیرکل حج و زیارت استان همدان نیز گفت: امسال دو هزار و 219 زائر از این استان در قالب 17 کاروان به سرزمین وحی مشرف خواهند شد.

حمیدرضا واحدنژاد اظهار کرد: اکنون ثبت‌نام همه کاروان‌ها انجام شده و درحال بررسی سلامت جسمانی زائران هستیم.

وی ادامه داد: سلامت جسمانی زائران از منظر بیماری‌های زمینه‌ای همچون فشار خون، قند خون، مشکل قلبی و اعتیاد بررسی می‌شود که درصورت دریافت تأییدیه پزشک کاروان به سفر حج اعزام خواهند شد.

مدیرکل حج و زیارت استان همدان اظهار کرد: همچون گذشته زائران استان‌های همدان و کردستان از فرودگاه همدان اعزام خواهند شد.

واحدنژاد ادامه داد: همه متقاضیان اعزام برای سفر حج تمتع سال 1403 باید دارای گذرنامه دست کم با تاریخ اعتبار تا 20 آذرماه 1403 داشته باشند، به‌عبارتی تاریخ اعتبار گذرنامه آنان حداقل تا هفت ماه از زمان اعزام باشد.

فرودگاه بین‌المللی همدان با داشتن بلندترین برج مراقبت فرودگاه‌های کشور، امکان فرود و پرواز هواپیماهای پهن‌پیکر را دارد.

زیرساخت‌های سخت‌افزاری این فرودگاه و همچنین فضای پارکینگ و ترمینال فرودگاه همدان مناسب است و طی چندسال گذشته نیز حجاج استان‌های همدان و کردستان از این فرودگاه به سرزمین وحی اعزام شدند.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 81727