شناسه خبر:82025
1403/2/12 10:38:35

بی‌وای‌دی چین اثرات جنگ قیمت را با درآمدهای ضعیف‌تر سه ماهه اول نشان می‌دهد.

تولیدکننده خودروهای برقی چینی روز دوشنبه (29 آوریل) ضعیف‌ترین رشد سود سه ماهه خود از سال 2022 را به ثبت رساند در حالی که رشد درآمد این شرکت به پایین‌ترین سطح نزدیک به چهار سال گذشته کاهش یافت که تحت تأثیر کاهش تقاضای خودروهای برقی و جنگ قیمتی در بزرگترین بازار خودرو جهان قرار گرفت.

بی‌وای‌دی در گزارشی اعلام کرد که سود خالص سه ماهه اول با 10.6 درصد افزایش به 4.57 میلیارد یوان (631.08 میلیون دلار) رسید در حالی که درآمد با رشد چهار درصدی به 124.94 میلیارد یوان رسید.

نتایج سه ماهه حاکی از آن است که بی‌وای‌دی همچنان جلوتر از تسلاست که اولین کاهش درآمد سه ماهه خود از سال 2020 و در زمان همه گیری کووید را گزارش کرد. بزرگترین رقیب چینی تسلا در سه ماهه اول پس از کسب آن در سال گذشته، عنوان فروشنده برتر خودروهای برقی جهان را به این غول آمریکایی پس داد.

بی‌وای‌دی با داشتن مجموعه‌ای از برندها در مقاطع قیمتی متفاوت، تلاش‌ها را برای ارتقاء بازار و در عین حال دو برابر کردن تخفیف‌ها برای رقابت برای مصرف‌کنندگان محتاط در بحبوحه بهبود اقتصادی افزایش داده است.

   خودروی جدید بی‌وای‌دی در نمایشگاه پکن

بی‌وای‌دی از U7، سومین مدل فوق لوکس خود با نام تجاری یانگ وانگ در نمایشگاه خودرو پکن رونمایی کرد. بی‌وای‌دی با هدف جهش 20 درصدی فروش سالانه در سال 2024 نسبت به رکوردشکنی فروش در سال گذشته، تحت فشار شرکت‌های الکتریکی محلی است که روی آینده تمام الکتریکی متمرکز شده‌اند.

بر اساس گزارش رویترز، وانگ چوان فو، مدیرعامل بی‌وای‌دی و لی جون، مدیرعامل شیائومی، از غرفه‌های یکدیگر در نمایشگاه خودرو پکن بازدید کردند. لی با عرضه اولین خودروی SU7 این سازنده گوشی‌های هوشمند، قول داد تا همکاری با بی‌وای‌دی را افزایش دهد.


منبع: خبرگزاری ایسنا

شناسه خبر 82025