شناسه خبر:82059
1403/2/12 16:34:37

فرماندار قصرشیرین با اشاره به اجرای مُر قانون در مرز پرویزخان برای سامان‌دهی و مقابله با هر گونه بی‌نظمی بر برخورد قاطع و جدی با مخلان نظم در این مرز رسمی تاکید کرد.

محمد نجفی روز چهارشنبه در سومین جلسه کمیته هماهنگی مرز پرویزخان در سال جاری در فرمانداری قصرشیرین، افزود: پرویزخان یک مرز مهم تجاری کشور و محلی برای توسعه معادلات تجاری، اقتصادی و مرزی است از این رو اجرای فعالیت های مربوطه نیازمند انجام هماهنگی های لازم برای کنترل ترافیک کامیون ها و تردد افرادی است که در آن تردد می‌کنند.

وی اظهار کرد: به منظور سامان دهی وضعیت موجود مرز و جلوگیری از ترافیک هیچ خودروی سواری شخصی حق ورود به مرز را ندارد و هرگونه ورود به آن باید در راستای مصوبات کمیته مرز باشد از این رو باید ادارات مستقر در مرز باید با هماهنگی لازم برای روان‌سازی ترافیک و نظم‌دهی امور آن تلاش کنند.

مدیر پایانه مرز پرویزخان هم در این جلسه گفت: روزانه پنج هزار نفر شامل فعالان تجاری، اقتصادی، کارگران، رانندگان در این مرز تردد می‌کنند و حجم فعالیت‌های این مرز بسیار زیاد است که بخشی از کارهای این مرز بر عهده گمرک و پایانه است و ما همواره برای ساماندهی مشکلات تلاش می‌کنیم.

امین حیدریان افزود: برای روان‌سازی ترافیک در مرز پرویزخان در روزهای آینده یک خط اختصاصی ترانزیت ایجاد خواهد شد و این کار کمک بزرگی به حل مشکلات ترافیک خواهد کرد.

مدیرکل گمرک پرویزخان نیز در ادامه گفت: این مرز رسمی بی نظمی هایی دارد و برای ساماندهی آن باید همه دستگاه ها شبانه روز پای کار باشند تا شاهد ساماندهی و روان‌سازی تجارت در آن باشیم.

رضا قربانی ادامه داد: هم اکنون روزانه ۲ هزار کامیون صادراتی و ترانزیت سوخت وارد این مرز می‌شوند و تشریفات آن را مجموعه کارکنان گمرک انجام می‌دهند.

بررسی نرخ گذاری قیمت پارکینگ‌ها و خدمات مرز، کنترل مبادی ورودی و خروجی مرز، ساماندهی وضعیت پارکینگ های سوخت، بهسازی جاده دسترسی به سایت‌های سوختی، استقرار یک دستگاه باسکول توسط گمرک و جدا سازی لاین تردد تانکرهای حامل مواد سوختی از مهم ترین مصوبات این نشست بود.

شناسه خبر 82059