شناسه خبر:82305
1403/2/20 04:53:18

استاندار کردستان گفت: شهرستان بیجار قطب تولید گندم دیم در کشور است و این شهرستان در سال گذشته سه درصد تولید گندم کل کشور را برعهده داشته است.

اسماعیل زارعی‌کوشا صبح چهارشنبه در میز خدمت مردم روستای خسروآباد از توابع شهر بیجار با بیان اینکه مردم این روستا شهدای زیادی را تقدیم انقلاب کردند، اظهار کرد: شهید اصلانی در سال 58 در درگیری با اشرار به شهادت رسید و امروز آخرین شهید این منطقه شهید امان‌الهی از مدافعان حرم است و این افتخار بالاتر از همه ارزش‌هاست.

وی خاطرنشان کرد: برای پرورش چنین بزرگ مردانی و کسانی که در دفاع از انقلاب اسلامی جان خود را تقدیم کردند از مردم این روستا باید تقدیر کرد.

استاندار کردستان ادامه داد: حضور مدیران در جلسه امروز نشان از اهمیت رفع مشکلات مردم دارد و باید در راستای این مهم تلاش کرد.

زارعی‌کوشا گفت: نخستین بار است که تمام مدیران ارشد استان در این روستا حضور دارند و امیدواریم این میز خدمت موجب رفع مشکلات این بخش و بالأخص روستای خسروآباد شود.

وی گفت: شهرستان بیجار قطب تولید گندم دیم در کشور است و این شهرستان در سال گذشته سه درصد تولید گندم کل کشور را برعهده داشته است و در استان کردستان هم بیشترین تولید گندم مربوط به بیجار و این بخش است.

استاندار کردستان گفت: یکی از موضوعات مهمی که امروز بررسی می‌شود بحث گندم و رفع مشکلات کشاورزان است و بخشی هم مربوط به حوزه وزارت نیرو است که بررسی لازم صورت خواهد گرفت.

زارعی‌کوشا خطاب به کشاورزان گفت: تمام مشکلات مورد توجه است اما اتفاق افزایش قیمت خرید گندم در این دولت اهمیت زیادی دارد و این روند ادامه پیدا می‌کند.

**لزوم جذب سرمایه‌گذار در بیجار

وی بر لزوم سرمایه‌گذاری در بیجار اشاره و ابراز کرد: درآمد تولید گندم جدای هزینه‌های سال بعد اگر در این شهرستان سرمایه‌گذاری شود بخشی از مشکلات اقتصادی این منطقه رفع می‌شود.

استاندار کردستان عنوان کرد: اگر هزینه گندم در بانک‌های بیجار سرمایه‌گذاری شود میزان اعتبارات افزایش می‌یابد.

زارعی‌کوشا به تولید گندم در بیجار اشاره کرد و گفت: سال گذشته 300 هزار تن تولید گندم در بیجار داشتیم که از خرید گندم پنج هزار میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت شد.

وی بر لزوم سرمایه‌گذاری کشاورزان در بیجار تأکید و بیان کرد: لازم است تا این مهم به فرهنگ اقتصادی تبدیل شود تا سرمایه‌گذاران در این شهرستان سرمایه‌گذاری کنند.

وی ادامه داد: زیر ساخت‌های لازم در این شهرستان در حال انجام است و میانگین راه روستایی آسفالته 84 درصد است.

استاندار کردستان گفت: استان کردستان درابتدای دولت سیزدهم میانگین شاخص اسفالت روستای 63 درصد بود اما الآن به 74 درصد رسیده است که این پیشرفت خوبی بوده است.

زارعی‌کوشا تأکید کرد: بیش از 370 کیلومتر راه ساخته شده و میانگین شاخص شهرستانی 78.5 درصد است که از میانگین استانی بیشتر است.

‌*شاخص آسفالت راه‌های روستایی بیجار از میانگین کشوری بالاتر است

وی به آسفالت راه‌های روستایی بیجار اشاره و ابراز کرد: شاخص بیجار 89.5 درصد است و شاخص آسفالت راه‌های روستایی در بیجار از میانگین استانی بالاتر است.

وی با اشاره به اینکه برای راه‌های روستایی برنامه‌ریزی لازم را داریم تا روستاهای این منطقه بازسازی شوند، گفت: روستای جبرئیل، کلوچه چشمه آدینه و کهریز پیمانکار دارند و باقی روستاها این بخش در حال دیگری و انجام است.

استاندار کردستان اذعان کرد: تعداد طرح هادی اجرا شده 57 روستا در شهرستان است و در دولت سیزدهم 30 روستا انجام شده و 25 روستا طرح هادی آن در حال انجام است.

*مقاوم‌سازی 6 هزار واحد مسکونی در دولت سیزدهم

زارعی‌کوشا ادامه داد: در حوزه مقاوم‌سازی مسکن بیش از 6 هزار واحد مقاوم‌سازی شده 2200و احد در این دولت صورت گرفته که معادل یک‌سوم این میزان است.

وی گفت: پوشش تلفن همراه در 247 روستا وجود دارد که شاخص استان 96 درصد است و روستاهای دارای شبکه ملی 143 روستا هستند.

استاندار کردستان از ارتقای روستای خسروآباد به اینترنت 4G خبر داد و گفت: تجهیزات 4G و پوشش اینترنت در روستای خسرو آباد خریداری شده و تا هفته آینده راه اندازی خواهد شد.

شناسه خبر 82305