شناسه خبر:82314
1403/2/19 19:57:04

استاندار همدان گفت: سرمایه‌گذاری‌های بزرگ صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد مانند استقرار واحدهای ساخت خودرو و موتورسیکلت‌های برقی درحال پیگیری است.

علیرضا قاسمی‌فرزاد روز چهارشنبه در دیدار با فرماندار، مدیران اجرایی، قضائی، انتظامی و اعضای شورای اسلامی شهر فامنین اظهار کرد: عزم و اراده دولت مردمی و انقلابی ایران قوی، رفع مشکلات شهرستان فامنین است و با تخصیص اعتبارات و توجه به منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد این مهم پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: برنامه‌های روستامحور، منطقه‌محور و محله‌محور با روح حاکم بر دولت مردمی و انقلابی ایران قوی سازگار است.

استاندار همدان گفت: انسجام و تشریک مساعی در ساختار دولتی، حاکمیتی و شهری در شهرستان فامنین دیده می‌شود.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه انسانی که خوبی و محاسن دیگران را ذکر می‌کند سخاوتمند است و این ویژگی در مدیران شهرستان فامنین دیده می‌شود، افزود: در وحدت و انسجام خیر و برکت است و اختلاف چیزی جز اتلاف وقت و تحمیل هزینه به مردم نخواهد داشت.

* عملیات وعده صادق سایه‌ جنگ را دور کرد

وی تصریح کرد: عملیات وعده صادق به فرموده آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور، سایه‌ جنگ را دور کرد و قدرت بازدارندگی نظام مقدس‌جمهوری‌ اسلامی را به جهانیان نشان داد.

استاندار همدان گفت: همه ما مسئولان خادم مردم، سرباز رهبر معظم‌ انقلاب (مدظله‌العالی) و مجری سیاست‌های دولت مردمی و انقلابی ایران قوی هستیم.

قاسمی‌فرزاد اظهار کرد: از 17 هزار تعهد اشتغال‌زایی استان در سال جاری هفت هزار و 550 نفر به اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاهی اختصاص پیدا کرد تا شاهد بیکاری دانشگاهیان نباشیم.

تأسیس منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد فامنین با دو هزار هکتار مساحت در فروردین‌ماه 1388 به تصویب مجلس رسید.

این منطقه با داشتن ویژگی‌هایی همچون دسترسی به بازار عراق، هم‌جواری با قطب‌های صنعتی بزرگ و آزادراه کربلا به‌عنوان شاهراه ارتباطی غرب کشور، نزدیکی به مرز خسروی و قابلیت اشتغال‌زایی برای حدود 30 هزار نفر، می‌تواند نقش مؤثری در پیشرفت و توسعه استان ایفا کند و فرصت ارزشمندی برای سرمایه‌گذاری است که درصورت حل مشکلات، رفع محرومیت منطقه را به دنبال خواهد داشت.

فامنین با 40 هزار نفر جمعیت یکی از شهرستان‌های 10 گانه استان همدان بوده که در شمال شرق این استان واقع شده‌ است.

فامنین به‌عنوان مرکز این شهرستان نیز حدود 14 هزار نفر جمعیت دارد.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 82314