شناسه خبر:82369
1403/2/20 16:16:44

مدیر فرود‌گاه همدان گفت: امسال نیز فرودگاه همدان میزبان سفر سه هزار و 458 نفر زائر خانه خداست.

علی‌اصغر جهانگیری‌معز با اشاره به سفر زائران خانه خدا از استان‌های همدان و کردستان، ‌ا‌ظهار کرد: بازه‌ زمانی تعیین‌شده اولیه برای این سفر الهی و پُربرکت حج واجب (تمتع)، پنج روز و از 6 تا 11 خردادماه است.

وی در پاسخ به این سؤال که نوع هواپیمای زائران مشخص شده است یا خیر؟ افزود: امسال ایر‌لاین‌های ایران‌ایر و معراج برای ارائه خدمات سفر به زائران در 21 فرودگاه کشور تعیین شدند.

مدیر‌ فرودگاه همدان با اشاره به امکانات موجود در فروگاه همدان که توانایی پذیرش نشست‌وبرخاست هواپیما‌های پهن‌پیکر را دارد، گفت: ارائه خدمات هم‌زمان به سه هواپیما در پارکینگ، سامانه‌های ناوبری و کمک‌ناوبری مدرن، طول باند سه هزار و 800 متری فرودگاه، توقفگاه خودرو به ظرفیت یک‌هزار دستگاه و ترمینال مسافری مجهز برای مدیریت دو پرواز هم‌زمان‌ (هر پرواز 250 نفر)، ارائه خدمات شبانه‌روزی به زائران و مسافران و غیره، از دیگر امکانات فردوگاه همدان است.

جهانگیری‌معز در بخش دیگری از سخنان خود با یاد‌آوری اینکه فرودگاه همدان با این امکانات و ظرفیت‌های تخصصی فقط در باز‌ه زمانی همه‌گیری کرونا خدمات به زائران ارائه نداد، افزود: سال قبل چهار هزار و 200 نفر از این خدمات استفاده کرده و در سال 1401 نیز تعداد محدودی این خدمات را دریافت کردند.

گفتنی است؛ حجاج استان همدان و کردستان در قالب 27 کاروان از فرودگاه همدان عازم این سفر الهی خواهند شد که 17 کاروان آن مربوط به استان همدان است.


منبع: خبرگزاری تسنیم

شناسه خبر 82369