شناسه خبر:82418
1403/2/23 04:11:56

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی از آغاز عملیات اجرایی ساخت بزرگ‌ترین پروژه خیری متمرکز تاریخ کشور در شهرستان ساوه خبر داد.

جواد لنجابی  اظهار کرد: عملیات احداث بزرگ‌ترین پروژه خیری متمرکز تاریخ کشور به همت یکی از صنایع ساوه، در این شهرستان آغاز شد.

وی تصریح کرد: این پروژه شامل ساخت 6 مدرسه، 2 رصدخانه، 2 سالن ورزشی، یک سالن کتابخانه، یک زمین چمن با زیربنای 21 هزار مترمربع در زمینی با مساحت 3 هکتار است که برای نخستین بار در کشور به صورت متمرکز توسط یکی از صنایع شهرستان احداث می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی بیان کرد: عملیات اجرایی این پروژه از ماه جاری در ساوه آغاز شده است.

لنجابی افزود: خیرین مدرسه ساز استان در حال حاضر عملیات ساخت 74 کلاس درس را به صورت صددرصدی در دست اجرا دارند.

وی با بیان اینکه توسعه فضاهای آموزشی توسعه زیرساخت‌های کشور است، اظهار کرد: همه اتفاقات توسعه‌ای از مسیر آموزش عبور می‌کند و اگر خواهان ایران قوی هستیم باید آموزش و پرورش قوی داشته باشیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی گفت: در سال گذشته 147 پروژه با 572 کلاس درس با مدد خیرین کلنگ‌زنی و 54 پروژه با 184 کلاس درس با اعتباری بالغ بر 332 میلیارد تومان تحویل شد.

لنجابی افزود: هم اکنون با اقدامات صورت گرفته و با صرف اعتباری بالغ بر 30 میلیارد تومان تمام مدارس نفتی و گازی استان حذف و هیچ بخاری نفتی در مدارس فعال استان وجود ندارد.

 به گفته وی همچنین از سال گذشته نیز تمام مدارس کانکسی استان از گردونه فعالیت خارج شده‌اند.

شناسه خبر 82418