شناسه خبر:82573
1403/2/25 15:51:03

مدیر مخابرات منطقه کرمانشاه از اجرای هشت هزار کیلومتر شبکه فیبرنوری در راستای اجرای طرح نهضت جهادی توسعه فیبرنوری شرکت مخابرات ایران (نجما) در استان کرمانشاه خبر داد و گفت: نجما طرحی مستمر است و علاوه بر شهرها در روستاهای استان نیز اجرا می‌شود.

«حمیدرضا امیری» روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته ارتباطات افزود: در راستای توسعه شبکه فیبرنوری در استان کرمانشاه برنامه امسال شرکت مخابرات استان اتصال ۱۰۰ هزار پورت این شبکه است.

وی اتصال روستاها، کسب و کارها و بازارچه های مرزی و مرزهای رسمی استان را نیز در دستور کار شرکت مخابرات دانست و گفت: اکنون از پنج مرز و بازارچه مرزی استان کرمانشاه چهار مرز به شبکه فیبرنوری متصل شده است.

مدیر مخابرات منطقه کرمانشاه با بیان اینکه شرکت مخابرات زیرساخت های لازم شبکه فیبرنوری در استان کرمانشاه را ایجاد می کند، گفت: افراد حقیقی و حقوقی می توانند درخواست استفاده از این شبکه را در سایت شرکت مخابرات و یا مراجعه حضوری به ادارات مخابرات ثبت کنند و از اینترنت پرسرعت این شبکه استفاده کنند.

وی هزینه اشتراک یکسال اینترنت فیبرنوری به همراه یک مودم رایگان را ۲۱ میلیون ریال اعلام کرد.

امیری تعداد تلفن های منصوبه ثابت استان کرمانشاه را اکنون ۵۰۰ هزار مورد اعلام کرد و گفت: از این تعداد اکنون ۶۵ هزار تلفن ثابت به اینترنت متصل است.

مدیر مخابرات: هشت هزار کیلومتر شبکه فیبرنوری در کرمانشاه اجرا شد

وی ضریب نفوذ تلفن ثابت در استان کرمانشاه را کمتر از میانگین کشوری یعنی ۲۸ درصد اعلام کرد و افزود: این رقم در کشور حدود ۳۰ درصد است.

شناسه خبر 82573