شناسه خبر:82687
1403/2/27 15:35:00

استاندار کرمانشاه با اشاره به پتانسیل‌ها و فرصت‌های موجود در حوزه نوآوری‌های جدید در استان گفت: این استان ظرفیت تبدیل به قطب اقتصاد دیجیتال غرب کشور را دارد.

محمدطیب صحرایی روز پنجشنبه به مناسبت ۲۷ اردیبهشت ماه روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی، پس از بازدید از بخش های مختلف کارخانه نوآوری کرمانشاه در جمع فعالان و مدیران این مرکز افزود: با توجه به ظرفیت و نیازهای موجود، این استان از آمادگی کامل برای ورود تمام عیار به عرصه فضای اقتصاد دیجیتال برخوردار است.

وی با بیان اینکه این فرصت برای استان کرمانشاه وجود دارد که با همراهی بخش خصوصی و تسهیلگری سازمان های دولتی به قطب اقتصاد دیجیتال تبدیل شود اضافه کرد: در سال گذشته این افق در استان آغاز و مقدمات آن نیز طی شده تا بتوان در آینده نزدیک به یک زنجیره ارزش افزوده در این حوزه دست پیدا کنیم.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: توانمندی های این استان بدون هیچ تعارف و تعصبی، مناسب و قابل سرمایه گذاری است که امیدواریم با حضور فعالان اقتصادی بتوان در این حوزه یک فضای خوب و نوآورانه را برای ایجاد اشتغال فراهم کرد.

صحرایی با بیان اینکه سهم بزرگی از بیکاران جامعه را دانش آموختگان دانشگاهی تشکیل می دهد افزود: پیشران هایی مانند اقتصاد دیجیتال می تواند به صورت ترکیبی به این حوزه کمک‌های شایانی کند یعنی از میان دانش آموزان قبل از ورود به دانشگاه استعدادیابی کرده و همراه با تحصیل، مهارت لازم را نیز به آنها بیاموزند تا فضای واقعی کسب و کار را در زنجیره اشتغال استان تکمیل سازند.

وی همچنین با اشاره به ناشناخته ماندن تولیدات حوزه های اقتصاد دیجیتال و دانش بنیان ها برای مخاطبان این حوزه ها در استان گفت: بسیاری از توانمندی های استان برای مجموعه مخاطبان شما معرفی نشده است که می توان با ایجاد ارتباط با حوزه های معدن، صنعت، تجارت و کشاورزی از طریق برپایی نمایشگاه هایی، فرصت لازم برای فعالان آن جهت آشنایی و ارتباطشان با این نوع اقتصاد فراهم شود.

استاندار کرمانشاه یادآور شد: تولیدات این حوزه نیاز قطعی محیط های صنعتی استان است ولی چون اطلاع رسانی لازم در استان در این زمینه صورت نگرفته است بیشتر نیازهای خود را از بازارهای خارجی تامین می کنند.

صحرایی که وی را وحید محمدی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه و سیدابوالفضل محمدی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه نیز همراهی می کردند در هنگام بازدید از بخش های مختلف کارخانه نوآوری مانند خانه خلاق ، فضای کار اشتراکی، مرکز فناوری های کشاورزی، شتاب دهنده ها، مرکز آموزش، فضای زیرساختی و بازی سازی رایانه، با کارکنان و مدیران آنها گفت و گو و از نزدیک با مشکلات آنها و نحوه فعالیت های شان آشنا شد.

وی در این دیدارها ضمن تاکید بر بحث آموزش و برگزاری رویدادهای مختلف در این حوزه دستور داد تا سوله هایی که در استان به صورت رها شده و بدون استفاده هستند جهت استفاده در کشت های هیدروپونیک در راستای استفاده در صنایع غذایی ایمن و ارگانیک و ایجاد زنجیره ارزش افزوده استفاده شود.

استاندار کرمانشاه همچنین دستور داد تا محصولات فناورانه و IT تولید شرکت های استان در معرض دید مسوولان و مدیران مصرف کننده این صنعت قرار گرفته و آنها نیازهای خود را از شرکت های بومی استان تامین کنند.

گفتنی است، کارخانه نوآوری کرمانشاه در فضایی به مساحت ۲۰ هزار متر مربع در منطقه دشت بهشت کرمانشاه دایر شده است و در حال حاضر ۱۴ شرکت در حوزه های مختلف دانش بنیان و ارتباطات و نوآوری با بیش از ۱۰۰ نفر نیرو در حال فعالیت است.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 82687