شناسه خبر:82864
1403/3/1 16:27:37
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان خبر داد:

کمک 20 میلیارد ریالی کمیته امداد همدان به سالمندان زیر پوشش

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان از پرداخت کمک 20 میلیارد ریالی به سالمندان تحت حمایت این نهاد در سال گذشته خبر داد.

محمدرسول شیخی‌زاده روز سه‌شنبه از پرداخت کمک 20 میلیارد ریالی به سالمندان تحت حمایت این نهاد در سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: درحال حاضر بیش از 38 هزار و 600 نفر از افراد تحت حمایت این نهاد را سالمندان بالای 60 سال و از این تعداد 26 هزار نفر را زنان تشکیل داده‌اند.

وی به دلایل حمایت از سالمندان زیر پوشش اشاره کرد و گفت: عدم توانایی مالی و سکونت در مناطق محروم، عدم سلامت جسمانی و نداشتن بیمه تکمیلی، از دلایل حمایت این نهاد از سالمندان است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان با تشریح خدمات ارائه‌شده از سوی کمیته امداد به سالمندان تحت حمایت، تأکید کرد: علاوه‌بر پرداخت مستمری و ارائه خدمات جاری امداد، ارائه خدمات بهداشت و درمان و تجهیزات پزشکی مورد نیاز با توجه به هزینه‌های بالای درمان و نیازهای درمانی سالمندان، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

* پرداخت 9 میلیارد ریال وسایل کمک‌توان‌بخشی به سالمندان

شیخی‌زاده با تأکید بر سیاست‌های کمیته امداد مبنی بر حمایت از سالمندان و افزایش حضور آنان در مشارکت‌های عمومی و اجتماعی، اظهار کرد: در همین راستا مراقبت و نگهداری از سالمندان در منزل مورد تأکید است و همچنین تأمین وسایل کمکی از قبیل سمعک، عینک، تشک مواج، صندلی چرخدار و واکر به‌طور مستمر انجام می‌گیرد و در سال گذشته 9 میلیارد ریال در این سرفصل هزینه شده است.

وی تعداد سالمندان تحت حمایت در آسایشگاه‌های این استان را 60 نفر برشمرد و گفت: تأمین حداقل حقوق مادی و معنوی آنان و توانمندسازی سالمندان واجد شرایط و تشویق و ترغیب فرزندان سالمند برای نگهداری از آنان، ازجمله اقدامات این نهاد در حمایت از سالمندان است.

براساس آخرین آمارهای منتشرشده، 62 هزار خانواده نیازمند شامل 115 هزار نفر به‌صورت مستمر از کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان خدمات دریافت می‌کنند.

استان همدان حدود یک میلیون و 800 هزار نفر جمعیت دارد.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 82864