شناسه خبر:83009
1403/3/6 17:04:29

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار همدان گفت: خانه‌مسافرهایی که از طریق سامانه درگاه ملی مجوز فعالیت گرفتند، مصداق واحد صنفی هستند که با همکاری میراث فرهنگی و دستگاه‌های متولی سامان‌دهی می‌شوند.

اسدالله ربانی‌مهر روز یکشنبه در جلسه کارگروه سامان‌دهی خانه‌مسافرهای همدان با بیان اینکه خانه‌مسافرهایی که از طریق سامانه درگاه ملی مجوز فعالیت گرفتند مصداق واحد صنفی هستند که با همکاری میراث فرهنگی و دستگاه‌های متولی سامان‌دهی می‌شوند، اظهار کرد: همدان یکی از قطب‌های گردشگری است و در یک‌سال اخیر بیش از 30 خانه‌مسافر از سامانه ملی مجوز گرفتند که به‌عنوان واحد صنفی نیازمند سامان‌دهی، حمایت و نظارت هستند و البته می‌بایست قانون را نیز رعایت کنند.

* کارتن‌به‌دست‌ها خانه‌مسافر نیستند

وی تصریح کرد: کارتن‌به‌دست‌ها مجوز ندارند و فعالیتشان غیر قانونی است و بین خانه‌مسافر و این شکل فعالیت‌ها با عنوان کارتن‌به‌دست در کنار خیابان تفاوت وجود دارد؛ تنها واحدهایی صنفی، قانونی و قابل حمایت هستند که دارای مجوز از سامانه ملی باشند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار همدان پیش از این جلسه از چند خانه‌مسافر شهر همدان بازدید و با مدیران مجموعه‌ها راجع به مشکلات آن‌ها گفت‌وگو کرد.

استان همدان دارای 27 اقامتگاه بوم‌گردی، 15 هتل و میهمان‌سرا، 14 میهمان‌پذیر، پنج مجتمع گردشگری، چهار هتل‌‌آپارتمان، هفت مرکز تفریحی‌ سرگرمی، یک متل، 64 دفتر خدمات مسافرتی، 16 مرکز پذیرایی بین‌ راهی و 17 سفره‌خانه سنتی در استان همدان فعال است.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 83009