شناسه خبر:83060
1403/3/7 16:57:09

مدیر برنامه و بودجه سازمان جهاد کشاورزی همدان از اختصاص 20 هزار و 880 میلیارد اعتبار مصوب سفر رئیس جمهور شهید به همدان در بخش کشاورزی استان همدان خبر داد.

جعفر مصباحی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران ابراز کرد: مصوبات سفر رئیس‌جمهور شهید به استان همدان در بخش کشاورزی استان با 9 زیربخش در قالب 26 پروژه تعریف شده است.

وی ادامه داد: این اعتبار از طریق برنامه و بودجه کشور، وزارت جهاد کشاورزی، منابع استانی، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و از محل مسئولیت اجتماعی وزارت نفت در سفر ریاست جمهور به استان مصوب شد.

مدیر برنامه و بودجه سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه این اعتبار در حوزه‌هایی همچون امور اراضی، باغبانی، آب و خاک، دامپزشکی و منابع طبیعی و آبخیزداری مصوب شده است، افزود: شیلات، امور عشایری و شهرک‌های کشاورزی نیز از این مصوبه منتفع شده‌اند.

وی اظهار کرد: این میزان اعتبار باید طی سه سال جذب شود، اگرچه درحال حاضر در حوزه احیا و مرمت قنوات، تکمیل کانال‌های آب‌رسانی، احیا و نوسازی باغات انگور و گردو و در بخش توسعه باغات و کشت گیاهان دارویی پیشرفت قابل توجه و چشمگیری ایجاد شده است.

مصباحی با تأکید بر اینکه در حوزه آبخیزداری، مرمت راه‌های عشایری، تجهیز آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی و واکسیناسیون دام در مناطق عشایری و صعب‌العبور نیز شاهد پیشرفت قابل ملاحظه‌ای هستیم، اضافه کرد: در احداث و ایجاد زیرساخت‌های مجتمع‌های گلخانه‌ای نیز اقدامات شایان ذکری انجام شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: سفر رئیس‌جمهور شهید به همدان و تصویب اعتبار قابل توجه منشأ خیر و برکت در استان شد، به‌نحوی که این میزان اعتبار در سنوات گذشته در بخش کشاورزی استان لحاظ نشده بود.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 83060