شناسه خبر:83093
1403/3/8 15:10:48
در خلال برگزاری همایش آموزشی ترویجی در استان همدان صورت گرفت؛

معرفی جدیدترین محصولات کودی داخلی با حضور 21 شرکت تولیدی کشور

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گفت: در خلال برگزاری همایش آموزشی ترویجی در استان همدان، معرفی جدیدترین محصولات کودی داخلی با حضور 21 شرکت تولیدی کشور صورت گرفت.

بهروز الیاسی ابراز کرد: همایش آموزشی ترویجی و معرفی جدیدترین محصولات کودی داخلی با حضور 21 شرکت تولیدی از سراسر کشور در روز دوشنبه هفتم خردادماه سال جاری در استان همدان برگزار شد.

الیاسی افزود: با توجه به اینکه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی مجری طرح خودکفایی کشور در کودهای کشاورزی است، این همایش به‌منظور حمایت از تولیدکنندگان داخلی و عرضه کودهای با کیفیت و دارای استانداردهای لازم و همچنین معرفی شرکت‌های تولیدکننده جدید به بهره‌برداران و کشاورزان برگزار شد.

وی با بیان اینکه اتفاق خوبی که در این همایش شاهد آن هستیم دیدار چهره به چهره کشاورز و بهره‌بردار با تولیدکننده و تبادل دانش و تجربه است و کود استاندارد باکیفیت و بدون واسطه در اختیار کشاورز قرار می‌گیرد.

این مقام مسئول ادامه داد: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با تعداد بیش از 85 تولیدکننده تفاهم‌نامه همکاری امضا کرده است که تعداد 21 تولیدکننده (تعدادی از آن‌ها دانش‌بنیان هستند) در این همایش حضور دارند.

الیاسی نتایج چهار دوره همایش برگزارشده در استان را مثبت ارزیابی کرد و افزود: این همایش‌ها گام بزرگ و مهمی در رسیدن به خودکفایی کود در کشور محسوب می‌شود که پنجمین دوره آن در روز هفتم خردادماه برگزار شد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بیش از 90 درصد کود مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود، گفت: سالانه 120 هزار تُن کود کشاورزی از طریق این شرکت در استان توزیع می‌شود.

شناسه خبر 83093