شناسه خبر:83153
1403/3/9 18:08:35
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان:

برنامه‌های اوقات فراغت محله‌محور تدوین شود

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر همدان گفت: شهرداری متناسب با آسیب‌های اجتماعی و محله‌ای برنامه‌های اوقات فراغت فرهنگی را تدوین کند.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، سعید شهابی‌نیا در کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورا که با حضور رئیس و معاونین سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری برگزار شد، ابراز کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل تابستان و لزوم تدوین برنامه‌های اوقات فراغت، محور برنامه‌ها باید مشارکت اجتماعی و محله‌محوری باشد و شهرداری می‌تواند با اجرای برنامه‌های پیش‌بینی شده در این محلات، نقش مهمی را در کاهش آسیب‌ها ایفا کند.

وی با بیان اینکه در طراحی برنامه‌های اوقات فراغت باید همه اقشار مختلف به‌ویژه نوجوانان و جوانان درنظر گرفته شوند، اظهار کرد: اگر مدعی تقویت و ایجاد نشاط اجتماعی هستیم، ابتدا باید پایش آسیب‌های اجتماعی محلات به‌طور جداگانه انجام و متناسب با آن برنامه‌ها تدوین و طراحی شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر همدان افزود: دستیابی به اهداف تدوین برنامه‌های اوقات فراغت و کاهش آسیب‌های اجتماعی نیازمند اهتمام دستگاه‌های اجرایی در عمل به مأموریت‌های خود در این بخش به‌ویژه مسائل فرهنگی مرتبط با نوجوانان و جوانان است و در این راستا سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری نیز در تدوین برنامه فرهنگی با دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مرتبط باید همکاری داشته باشد.

شهابی‌نیا با تأکید بر اینکه لازم است چندین برنامه شاخص فرهنگی، اجتماعی و ورزشی تدوین شود، اضافه کرد: این برنامه‌ها پُرنگ‌تر در سطح شهر به‌صورت ویژه اجرا شود.

وی به اجرای طرح موفق سایر شهرها در پایش اجتماعی محلات اشاره کرد و افزود: می‌توان از تجربه موفق این طرح بهره گرفته و آسیب‌های اجتماعی محلات را احصا و سپس بر اساس آن برنامه‌های اجتماعی تدوین کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر همدان بر استفاده از ظرفیت رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی به‌موقع اقدامات فرهنگی تأکید کرد و گفت: تدوین برنامه‌های فرهنگی باید پیوست رسانه‌ای داشته باشد تا بتوان بازخورد اقدامات را به‌خوبی دید.

شهابی‌نیا با بیان اینکه برنامه‌های خوبی برای اوقات فراغت سال جاری طراحی شده است، افزود: انتظار می‌رود این برنامه‌ها براساس روز و ساعات معینی که تعیین شده برای عموم نیز اطلاع‌رسانی شود.

وی با اشاره به ظرفیت خوب میدان مرکزی همدان در حوزه گردشگری و اجرای برنامه‌های فرهنگی دارد، تأکید کرد: هر اقدامی در میدان مرکزی شهر صورت می‌پذیرد، به دیگر نقاط تسری یافته و بازخورد خوبی دارد؛ بر این اساس از ظرفیت این میدان باید استفاده شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر همدان همچنین به انتخابات پیش روی ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: برای روزهای انتخابات لازم است از شیوه‌های نوین تبلیغات استفاده شود و این ازلحاظ زیبایی شهری حائز اهمیت است.

شهابی‌نیا با بیان اینکه شهرداری در حوزه تهیه محتوا در امر تبلیغات ضعف دارد، افزود: در این زمینه با برون‌سپاری می‌توان بهتر عمل کرد و از توان و ظرفیت شرکت‌ها و افراد صاحب‌نظر بهره برد.

وی تأکید کرد: شهرداری می‌تواند با همکاری علوم پزشکی در زمینه شیوع بیماری عمده در همدان اقدامات پایش را جهت شناسایی این بیماری انجام دهد و درخصوص آن اطلاع‌رسانی مناسب و خوبی انجام پذیرد.

در این جلسه رئیس و معاونین سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان به ارائه گزارشی از اقدامات و برنامه‌های این سازمان برای اوقات فراغت پرداختند.


منبع: خبرگزاری تسنیم

شناسه خبر 83153