شناسه خبر:83161
1403/3/10 12:14:43

استاندار کردستان گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ۱۴۴ میلیارد تومان پروژه در هفته دولت و دهه فجر در سالجاری در حسین‌آباد به سرانجام می‌رسد.

اسماعیل زارعی‌کوشا در مراسم بزرگداشت شهدای خدمت و 144مین سفر استاندار و کاروان خدمت در شهر حسین آباد از توابع شهرستان سنندج، با تسلیت شهادت آیت‌الله رئیسی، اظهار کرد: برای نخسین بار است که مسوولان استانی در مناطق حضور می‌یابند.

وی افزود: البته برنامه میز خدمت این نیست که امروز تمام مشکلات منطقه برطرف شود؛ بلکه با تمام توان برای رفع مطالبات و دغدغه‌ها تلاش خواهیم کرد.

استاندار کردستان با بیان اینکه پس از بررسی کامل مطالبات و مشکلات بخش ۳۳ مصوبه برای این سفر مصوب شده است، عنوان کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ۱۴۴ میلیارد تومان پروژه در هفته دولت و دهه فجر در سالجاری در حسین‌آباد به سرانجام می‌رسد.

زارعی‌کوشا خاطرنشان کرد: در مجموع ۱۳ میلیارد تومان در سال‌های ۴۰۱ و ۴۰۲ به شهرداری حسین‌آباد کمک شده است.

وی با بیان اینکه واریانت حسین‌آباد - دهگلان که حادثه‌خیز است در این دولت در برنامه قرار گرفت و با اهتمام راهداری در هفته دولت امسال افتتاح می‌شود، گفت: مدرسه ۹ کلاسه در دو روستا و طرح‌های محرومیت‌زدایی از جمله دیگر طرح‌های دولت در بخش حسین‌آباد سنندج است.

استاندار کردستان افزود: پروژه خبرساز مرکز بهداشتی و درمانی را دنبال می‌کنیم و امیدواریم هرچه زودتر عملیات اجرایی آن آغاز شود.

زارعی‌کوشا تصریح کرد: اداره‌کل ورزش و جوانان استان نیز برای حوزه ورزش حسین‌آباد باید تصمیماتی اتخاذ کند و تحولی در این بخش ایجاد شود.

وی اضافه کرد: زمین ورزشی شهرداری، بسکتبال، والیبال و اسکیت کلنگ‌زنی می‌شود که امیدوارم با اهتمام مسوولان به زودی به مرحله بهره‌برداری برسد.

اجرای۳۰ هزار مترمربع معابر روستایی در بخش حسین‌آباد

استاندار کردستان با تاکید براینکه وضعیت شاخص‌های توسعه بخش حسین‌آباد از میانگین استانی بهتر است و این ناشی از اهتمام ویژه دولت و همکاری و همدلی مردم است، اذعان کرد: امسال ۳۰ هزار مترمربع معابر روستایی در قالب طرح هادی در بخش حسین‌آباد اجرا می‌شود.

به گفته زارعی‌کوشا، اتمام پروژه کریدور شمال‌غرب که بیشترین بخش آن مربوط به کردستان است نیاز به ۱۳ هزار میلیارد اعتبار دارد، امسال بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان پروژه این کریدور در کردستان افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز مسوولان همدل و در کنار هم تمام توان خود را برای خدمت به مردم بکار گرفته‌اند، گفت: شهید رئیسی حقا و انصافا علاقه زیادی به مردم کردستان داشت و همواره تاکید می‌کرد که در مسیر خدمت به کردستان از هیچ تلاشی دریغ نکنید.

استاندار کردستان اذعان کرد: ۳۰ هزار میلیارد تومان پروژه در دومین سفرهای رییس جمهور شهید به کردستان مصوب شد که راه‌آهن سنندج، فرودگاه، آب سنندج و تصفیه خانه دیواندره و .. از جمله این مصوبات بوده است.

زارعی‌کوشا در پایان اضافه کرد: در هیچ دولتی به اندازه دولت سیزدهم راه روستایی در کردستان احداث نشده است و این ناشی از همان نگاه ویژه رئیس جمهور شهید و تلاش مسوولان استانی است.

اراضی وقفی مانع اصلی در توسعه شهر حسین‌آباد است

امام جمعه شهر حسین‌آباد گفت: اراضی وقفی و ممانعت‌ اداره کل اوقاف اصلی‌ترین مانع در مسیر توسعه و پیشرفت بخش و شهر حسین‌آباد از توابع شهرستان سنندج است.

ماموستا ناصر روحانی اظهار کرد: رسول خدا در حدیث صحیح می‌فرمایند«کسی که شکر نعمت‌ها و خدمات مردم را به جا نیاورد شکر نعمت‌های خدا را هم به جا نمی‌آورد»

امام جمعه شهر حسین‌آباد افزود: برخود لازم می‌دانیم اگر مسئولی کار مثبت و خدمتی انجام داد خدمت‌گذار آنها باشیم.

وی با بیان اینکه مشکلات در بخش حسین‌آباد وجود دارد که در این دوره به صورت ویژه پیگیری شده است، گفت: مشکلات دیگری هم داریم که امیدواریم با نگاه ویژه مسئولان زمینه رفع آن فراهم شود.

ماموستا روحانی عنوان کرد: در مرکز بخش و شهر حسین‌آباد یک مشکل و مسئله اساسی وجود دارد که مانند یک غده سرطانی گلوی مردم را فشار داده و مانع پیشرفت این بخش شده اراضی اوقافی است.

وی خاطرنشان کرد: مشکل اراضی وقفی بارها و بارها مورد پیگیری قرار گرفته اما هرگز به نتیجه نرسیده است از استاندار مردمی انتظار داریم به صورت ویژه این موضوع را پیگیری و به نتیجه برسانید.

وی با تاکید براینکه اوقاف به مانع بزرگی در مسیر احداث شهرک صنعتی، پمپ بنزین و گاز، توسعه شهر حسین‌آباد، توسعه خدمات در این شهر تبدیل شده است، گفت: مشکل اوقاف دغدغه اصلی مردم بخش و شهر حسین آباد است این در حالی است که سند معتبری بر مالکیت واقف وجود ندارد.

کمک 17 میلیارد تومانی یک خیر به احداث مرکز درمانی در حسین‌آباد

امام جمعه شهر حسین‌آباد اضافه کرد: احداث مرکز درمانی از دیگر مطالبات مردم است که در دولت رییس جمهور شهید به صورت ویژه پیگیری شده و در حال حاضر یک خیر برای کمک در اجرای این طرح اعلام آمادگی کرده است.

ماموستا روحانی تصریح کرد: این خیر در حال حاضر در خارج از کشور زندگی می‌کند قرار است 17 میلیارد تومان برای اجرای این پروژه هزینه کند و به زودی با حضور وی کلنگ پروژه بر زمین زده خواهد شد.

گفتنی است؛ استاندار کردستان همزمان با یازدهمین روز شهادت «شهدای خدمت»، در روند سفر یک روزه به شهر حسین‌آباد در جمع صمیمی و گسترده مردم این بخش از توابع شهرستان سنندج حضور یافت و مورد استقبال بی‌نظیر مردم قرار گرفت.

افتتاح و کلنگ زنی چند طرح عمرانی و خدماتی، برگزاری محفل انس با قرآن مجید، برپایی میز خدمت با محوریت ملاقات مردمی در این بخش از برنامه‌های استاندار و هیئت همراه در این سفر است.

شناسه خبر 83161