شناسه خبر:83190
1403/3/10 14:11:51

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: صادارت تخم مرغ خوراکی، آلایش مرغی و عسل از این استان از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

«محمد فتاحی» روز پنجشنبه افزود: ۴۷۸ تن تخم مرغ خوراکی امسال در قالب ۱۹ محموله با نظارت اداره‌کل دامپزشکی استان مرکزی به خارج از کشور صادر شد.

وی با شاره به نقش موثر مشارکت مردمی در ثبت این نرخ، ادامه داد: همچنین میزان ۱۶۰ تن آلایش مرغی با رشد ۱۰۰ درصدی در قالب هفت محموله به خارج از کشور صادر شد.

 

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی افزود: همچنین چهار هزار و ۱۷۸ کیلوگرم عسل امسال در قالب یک محموله به خارج از کشور صادر شد که صادرات این محصولات نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

فتاحی عنوان کرد: همچنین ۶۶ هزار و ۵۳۰ قطعه آبزیان زینتی نیز در قالب ۲ محموله و ۳۹۳ تن خوراک و مکمل آبزیان با رشد ۳۱ درصدی در این مدت در قالب سه محموله با نظارت اداره‌کل دامپزشکی استان مرکزی به خارج از کشور صادر شد.

 

 

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی ادامه داد: ۱۵۴ تن محصولات لبنی نیز امسال در قالب سه محموله با نظارت این اداره کل در استان به خارج از کشور صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار برابر افزایش داشته است.

شناسه خبر 83190