شناسه خبر:84097
1403/4/7 15:19:32

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان گفت: 380 دستگاه موتورسیکلت در سه‌ماهه امسال راهی پارکینگ و یک‌هزار دستگاه موتورسوار متخلف اعمال قانون شدند.

سرهنگ غلامعلی همایی روز پنجشنبه اظهار کرد: 380 دستگاه موتورسیکلت در سه‌ماهه امسال راهی پارکینگ و یک‌هزار دستگاه موتورسوار متخلف اعمال قانون شدند؛ عمده تخلف راکبان موتورسیکلت حرکت خلاف جهت خودروها، عبور در مسیرهای ممنوعه ازجمله پیاده‌راه، استفاده نکردن از کلاه ایمنی و نداشتن گواهینامه است.

وی افزود: موتورسواران به‌هیچ‌وجه اجازه ورود به پیاده‌راه را ندارند؛ چراکه این مسیرها برای پیاده‌روی مردم ایجاد و راه‌اندازی شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان اضافه کرد: بر این اساس تردد موتورسیکلت در پیاده‌راه‌های بوعلی‌سینا و اکباتان ممنوع است و به‌تازگی از ورود موتورسیکلت به پیاده‌راه واقع در بلوار ارم شهر همدان نیز جلوگیری می‌شود.

سرهنگ همایی ادامه داد: مأموران پلیس راهور درصورت مشاهده ورود موتورسیکلت به پیاده‌راه، ضمن توقیف وسیله نقلیه نسبت به اعمال قانون و نمره منفی نیز اقدام می‌کنند.

وی گفت: برخی مواقع توقیف موتورسیکلت‌های متخلف ساعتی بوده؛ یعنی به‌علت اینکه تخلف صورت گرفته حادثه‌ساز نبوده، نظیر نداشتن کلاه ایمنی و مدارک هویتی، موتورسیکلت برای ساعتی توقیف می‌شود و در این مدت عوامل پلیس راهور نسبت به توجیه موتورسوار اقدام کرده و درنهایت موتورسیکلت دوباره تحویل مالک می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان یادآوری کرد: پلیس راهور همدان از نیمه مهرماه سال گذشته طرح ارائه گواهینامه در یک روز را آغاز کرد که در این راستا هفت هزار و 500 دستگاه موتورسیکلت سامان‌دهی شد و صاحبان آن‌ها گواهینامه دریافت کردند.

سرهنگ همایی افزود: فرد متقاضی دریافت گواهینامه موتورسیکلت باید موتورسیکلتی به‌نام خود یا یکی از اعضای اصلی خانواده داشته باشد؛ در این صورت با مراجعه به سامانه ایرانیان‌موتور، ثبت مشخصات و دریافت نوبت معاینه چشم می‌کند که درنهایت با دریافت آزمون در یک روز، گواهینامه دریافت می‌کنند.

وی بیان کرد: اجرای این طرح موجب سامان‌دهی موتورسیکلت‌ها، استقبال از دریافت گواهینامه، کاهش هزینه دریافت گواهینامه نسبت به آموزشگاه‌ها و کاهش زمان دریافت آن به یک روز شده است.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 84097