شناسه خبر:84094
1403/4/7 14:09:22

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان گفت: طی سه‌ماهه ابتدایی سال جاری بیش از دو میلیون و 600 هزار تُن انواع کالا از مبدأ استان همدان به اقصی نقاط کشور جابه‌جا شده است.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان، محمد سرگزی از جابه‌جایی دو میلیون و 608 هزار و 500 تُن انواع کالا با ناوگان حمل‌ونقل عمومی استان در سه‌ماهه نخست امسال خبر داد و افزود: برای حمل این میزان بار 153 هزار و 156 فقره بارنامه توسط شرکت‌های حمل‌ونقل کالا صادر شده است.

وی مبدأ اصلی بار‌های استان همدان را به‌ترتیب استان‌های خوزستان، تهران، کرمانشاه، کردستان و لرستان عنوان کرد و گفت: 23 درصد از کالاهای جابه‌جاشده از مبدأ استان همدان درون‌استانی بوده و 77 درصد دیگر آن به بیرون از استان جابه‌جا شده است.

سرگزی تصریح کرد: عمده کالاهای حمل‌شده استان در سه ماه گذشته مربوط به انواع گندله، سیلیس، محمولات سیمان، کنستانتره، سنگ آهن، آهن‌آلات، هماتیت و انواع محمولات نفتی بوده است.

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان تأکید کرد: 103 شرکت حمل‌ونقل فعال داخلی استان با بیش از 21 هزار راننده باری و 12 هزار ناوگان سنگین باری در این مدت جابه‌جایی کالاهای حمل‌شده را برعهده داشته‌اند.

وی در پایان با اشاره به گشت مشترک با حضور نمایندگان پلیس راه و تشکل‌های صنفی، خواستار همکاری همه تشکل‌های صنفی، رانندگان و شرکت‌های حمل‌ونقل در اجرای به‌موقع طرح‌ها و سیاست‌های ابلاغی و قوانین و مقررات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شد تا شاهد حمل‌ونقلی روان و ایمن در سطح جاده‌های کشور باشیم.

شناسه خبر 84094