شناسه خبر:84102
1403/4/7 17:10:56
نماینده اورامانات در مجلس:

پیگیر اجرای «سامانه سردسیری» هستیم

نماینده اورامانات در مجلس شورای اسلامی از پیگیری جدی برای اجرای سامانه سردسیری خبر داد.

رستگار یوسفی در مراسم افتتاح آب‌رسانی به شهر جوانرود که عصر روز ششم تیرماه برگزار شد، با اشاره به لزوم تأمین آب پایدار برای این شهر، گفت: درحال حاضر عمده منابعی که برای تأمین آب شهر جوانرود داریم، خارج از این شهرستان است و تنها قنات هلانیه را در جوانرود در اختیار داریم که در فصل آبدهی دبی آن به 15 لیتر در ثانیه می‌رسد.

وی با بیان اینکه جمعیت جوانرود درحال افزایش بوده و باید برای تأمین بلندمدت آب این شهر تمهیداتی اندیشیده شود، یادآور شد: تنها پس از زلزله آبان‌ماه 1396 حدود 12 هزار نفر به جمعیت جوانرود اضافه شد.

نماینده اورامانات در مجلس شورای اسلامی گفت: راهکار اصلی که می‌تواند به تأمین آب بلندمدت شهر جوانرود کمک کند اجرایی شدن سد « نوئل» است که هم به تأمین آب شرب و کشاورزی کمک می‌کند و هم روستاهای اقماری اطراف را آب‌رسانی خواهد کرد.

یوسفی همچنین از پیگیری جدی اجرای ابرپروژه سامانه سردسیری با همراهی مجمع نمایندگان استان خبر داد و اضافه کرد: پیگیریم که اذن مقام معظم رهبری را برای استفاده از منابع صندوق توسعه ملی جهت اجرایی شدن این پروژه بگیریم.

وی معتقد است اجرای سامانه سردسیری دشت‌های کرمانشاه و کامیاران را سال‌ها آبیاری خواهد کرد و بخش کشاورزی و باغی پاوه، روانسر و جوانرود را نیز احیا می‌کند.


منبع: خبرگزاری ایسنا

شناسه خبر 84102