شناسه خبر:83288
1403/3/13 19:05:23

پایگاه امداد و نجات جاده‌ای هگمتانه یادمان شهید مرتضی میرزایی در مسیر همدان- تهران بهره‌برداری شد.

استاندار همدان روز یکشنبه در آیین بهره‌برداری از پایگاه امداد و نجات جاده‌ای هگمتانه یادمان شهید مرتضی میرزایی در مسیر همدان- تهران که با حضور رئیس جمعیت هلال‌احمر و سیدجعفر حسین نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران برگزار شد، با اشاره به اینکه شهید جمهور آیت‌الله رئیسی یادگارهای زیادی در نقاط مختلف کشور از خود برجا گذاشت، گفت: افتتاح پایگاه امداد و نجات جاده‌ای هگمتانه نیز از محل اعتبارات سفر هیئت دولت تکمیل شد.

علیرضا قاسمی‌فرزاد افزود: تصویب اختصاص 140 هزار میلیارد ریال در سفر رئیس‌جمهور به همدان نیز زمینه‌ای برای بهره‌برداری از طرح‌های کلان در همدان شد.

وی بخشی از آثار ماندگار به‌جامانده از دولت سیزدهم در همدان را شامل انتقال آب از سد تالوار به همدان، ساخت تصفیه‌خانه در شیخی‌جان با ظرفیت پمپاژ یک‌هزار و 800 لیتر در ثانیه و بیمارستان کودکان اکباتان دانست.

استاندار همدان با اشاره به در پیش بودن انتخابات، ابراز امیدواری کرد: با حضور حداکثری در این حماسه، فردی شایسته و اصلح که ادامه‌دهنده مسیر شهیدرئیسی باشد، انتخاب شود.

قاسمی‌فرزاد گفت: نیروهای هلال‌احمر همدان مایه افتخار در استان هستند، چراکه در فصل‌های مختلف و در تعطیلات به مردم خدمت می‌کنند.

وی افزود: تیم‌های هلال‌احمر در کنار سایر نیروها در فصل سرد سال و در هر صحنه و موقعیتی حضور مؤثر دارند.

قاسمی‌فرزاد اظهار کرد: مجموعه هلال‌احمر متشکل از انسان‌های شریف و پُرتلاش و بدون توقع است که همواره درحال امدادرسانی و کمک‌حال هم‌وطنان هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان نیز گفت: 42 میلیارد ریال از محل منابع جمعیت هلال‌احمر، منابع استانی و اعتبارات دور اول سفر استانی رئیس‌جمهور شهید به همدان برای تکمیل ساختمان پایگاه امداد و نجات جاده‌ای هگمتانه تأمین و هزینه شده است.

علی سنجربگی افزود: این طرح در زمینی به وسعت چهار هزار و 800 متر مربع و ساختمان و بنای 250 متر مربع در یک طبقه با سازه اسکلت بتنی احداث شده است.

وی اضافه کرد: این ساختمان مشتمل بر فضاهایی ازجمله پارکینگ، فضای استراحت نجاتگران، آشپزخانه، سوئیت اسکان، سرویس بهداشتی و حمام، اتاق‌های احیا، آماده عملیات، کشیک و انبار است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان ادامه داد: ارزش تجهیزات امدادی شامل آمبولانس و تجهیزات نجات این پایگاه 35 میلیارد ریال است.

سنجربگی افزود: مجموع ارزش بنا و تجهیزات موجود در پایگاه امداد و نجات جاده‌ای هگمتانه به 392 میلیارد ریال می‌رسد؛ البته هزینه‌های جنبی هم برای خرید امتیازات و محوطه‌سازی داشته‌ایم.

وی بیان کرد: با راه‌اندازی این پایگاه، ظرفیت جدیدی افزوده نشده، چراکه پیش‌تر این پایگاه به‌صورت کانکسی دایر بود که با تخصیص اعتبار بنا و ساختمان برای آن احداث شد.

وی افزود: درحال حاضر چهار پایگاه امداد جاده‌ای هلال‌احمر همدان در شهرستان‌های اسدآباد، رزن و تویسرکان به‌صورت کانکسی هستند.

* 900 دستگاه آمبولانس در دولت سیزدهم به ناوگان هلال‌احمر اضافه شد

رئیس جمعیت هلال‌احمر همدان نیز گفت: 900 دستگاه آمبولانس در دولت سیزدهم تأمین و درحال توزیع بین سازمان‌های جمعیت هلال‌احمر است.

پیرحسین کولیوند افزود: قرار بود این آمبولانس‌ها با حضور شهید جمهور توزیع شود که حادثه تلخ از دست دادن ایشان، این امکان را سلب کرد.

وی با بیان اینکه با پیگیری استاندار همدان تعداد قابل توجهی آمبولانس برای این استان پیش‌بینی شده است، گفت: همدان ازنظر تجهیزات امدادی و خودرویی غنی می‌شود.

رئیس جمعیت هلال‌احمر همدان اظهار کرد: 200 دستگاه خودروی سواری نیز برای هلال‌احمر پیش‌بینی شده که سهمی برای همدان درنظر گرفته‌اند.

کولیوند تأکید کرد: آیت‌الله رئیسی به امدادرسانی و هلال‌احمر توجه ویژه‌ای داشت؛ بنابراین همه نیروهای امدادی با وجود سخت‌گذر بودن محل سقوط بالگرد با دل و جان برای امدادرسانی اقدام کردند، هر چند رئیس دولت سیزدهم در زمان نخست بروز حادثه شهید شده بود.

وی بیان کرد: زمانی حین عبور از جاده همدان با دیدن استقرار تیم‌های هلال‌احمر داخل کانکسی احساس ناراحتی می‌کردم، اما امروز با بهره‌برداری از این پایگاه حس خوشحالی زیادی دارم و این زیرساخت‌ها افتخاری برای نظام است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر همدان افزود: باید به‌زودی پایگاه پشتیبانی غرب کشور در همدان فعال شود، چراکه این استان دارای توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بالایی است.

همچنین در این آیین عملیات اجرایی ساختمان اداری امدادی فامنین، ساختمان اداری امدادی شعبه درگزین، پایگاه امداد جاده‌ای روستایی امیریه در شهرستان رزن، پایگاه امداد جاده‌ای تویسرکان- همدان، پایگاه امداد جاده‌ای در محور اسدآباد- کنگاور درمجموع به ارزش دو هزار و 400 میلیارد ریال آغاز شد.

استان همدان دارای 18 پایگاه امداد و نجات هلال احمر است؛ شهید مرتضی میرزایی امدادگر جمعیت هلال‌احمر همدان سال 1364 در سن 15 سالگی در سنندج به درجه رفیع شهادت نائل شد.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 83288