شناسه خبر:83306
1403/3/16 14:09:39

فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: طرح جهاد آبرسانی برای رفع تنش آبی و حل مشکل کم آبی و افت فشار به خصوص در فصل گرما در ۸۷ روستای این شهرستان در چندین جبهه توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در حال انجام است.

صدرالله بابلی روز چهارشنبه افزود: اکنون ۸۷ روستای این شهرستان با مشکل کم آبی و افت فشار مواجه است که برای رفع این مشکلات قراردادهایی با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) برای انجام عملیات اجرایی آن منعقد شده و انتظار می‌رود هرچه سریعتر این طرح ها به اتمام برسد تا شاهد حل مشکل روستاییان باشیم.

وی اظهار کرد: تفاهم نامه‌ای بین استانداری کرمانشاه و فرماندهان قرارگاه سازندگی سپاه پاسداران برای رفع محرومیت زدایی در سطح شهرستان به ویژه در بحث آبرسانی روستاها منعقد شده است.

فرماندار سرپل ذهاب در ادامه گفت: در منطقه «سرقلعه» و «جگیران» از توابع این شهرستان مخزن جدیدی ساخته شده و همچنین چاه حفر شده و با وارد مدار شدن این پروژه ۲۶ روستای شهرستان در خصوص تامین آب شرب رفع مشکل می شوند ضمن اینکه در خصوص برای انجام مجتمع تپانی شامل هشت روستا و تپه ماران با ۲۵ روستا نیز قراردادی منعقد شده و تاکید بر تعویض لوله ها و افزایش آب است.

بابلی ادامه داد: همچنین پروژه «رضا لک» با یک روستا و «دلنگان انزل» نیز با ۱۰ روستا که با مشکل آب مواجه هستند قراردادی منعقد شده و پیمانکاران نیز در این جبهه ها در حال کار هستند.

وی اضافه کرد: همچنین مجوز حفر چاه مجتمع امامیه برای تامین آب سه روستا نیز توسط آب منطقه ای صادر شده که این پروژه ها توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و تحت عنوان پروژه های ملی است که در صورت تزریق اعتبار تا قبل از هفته دولت به اتمام خواهد رسید.

فرماندار سرپل ذهاب گفت: همچنین برای رفع مشکل آب قلعه شاهین در ضلع شمالی و ضلع جنوبی قراردادی منعقد شده که نیمه فعال و راکد است و با تامین اعتبارات این طرح نیز به منظور رفع مشکل کم آبی ۲۰ روستا عملیاتی خواهد شد.

وی یادآور شد: با توجه به فصل گرما به منظور برخورداری همه مردم شهرستان از آب شرب، همراهی و توجه جدی مردم به صرفه‌جویی در مصرف آب ضروری است.

بابلی اضافه کردک عمده مشکل افت فشار و تنش آبی در فصل گرما نیز علاوه بر مشکلات زیرساختی استفاده از آب شرب برای مصارف کشاورزی و همچنین انشعابات غیر مجاز و برداشت بی رویه و هدر رفت آب است که در این رابطه آب و فاضلاب با اعزام اکیپ هایی برای نظارت و بازدید در سطح شهرستان نسبت به شناسایی و قطع انشعابات غیرمجاز اقدام خواهد کرد.

شناسه خبر 83306