شناسه خبر:83420
1403/3/19 19:11:24

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان از پایش مداوم سلامت آب شرب در این استان خبر داد و گفت: پنج شهر و سه روستا در استان همدان از گواهینامه برنامه ایمنی آب برخوردار شدند.

فرهاد بختیاری‌فر روز شنبه با بیان اینکه پنج شهر و سه روستا در استان همدان از گواهینامه برنامه ایمنی آب برخوردار شدند، افزود: شهرهای همدان، بهار، رزن و تویسرکان و روستاهای سنگستان در شهرستان همدان، خورونده در شهرستان رزن و ریواسیجان در شهرستان تویسرکان گواهینامه برنامه ایمنی آب به‌دست آوردند.

وی بیان اینکه کسب گواهینامه برنامه ایمنی آب از وزارت بهداشت سندی برای تضمین کیفیت آب آشامیدنی است، تصریح کرد: طرح ملی مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب مطابق بر روش اجرایی توصیه‌شده سازمان جهانی بهداشت درحال حاضر به‌صورت ممیزی و با نظارت مدیران و کارشناسان مراکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب مختلف کشور اجرا می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان خاطر نشان کرد: مراکز پایش و کنترل کیفیت آب در سطح استان دارای گواهینامه ایزوISO/IEC17025 مبنی بر الزامات کلی برای احراز صلاحیت انجام آزمون‌ها و یا کالیبراسیون و نمونه‌برداری توسط آزمایشگاه و گواهینامه ایزو ISO45001 مبنی بر الزامات سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی هستند.

این مقام مسئول گفت: درحال حاضر همه شهرهای استان همدان و 827 روستای این استان از خدمات شرکت آب و فاضلاب بهره‌مند هستند و به شبکه یکپارچه و سراسری توزیع آب آشامیدنی این استان متصل شده‌اند.

شناسه خبر 83420