شناسه خبر:83452
1403/3/20 15:37:02

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: 13 پایگاه اورژانس با هدف توسعه و پیشرفت فضای فیزیکی پایگاه‌های اورژانس استان در دست احداث است که از این تعداد پایگاه حسین‌آباد ناظم ملایر و طائمه نهاوند تکمیل شده و آماده بهره‌برداری است.

محمدرضا شکوهی روز یکشنبه با بیان اینکه 13 پایگاه اورژانس با هدف توسعه و پیشرفت فضای فیزیکی پایگاه‌های اورژانس استان در دست احداث است که از این تعداد پایگاه حسین‌آباد ناظم ملایر و طائمه نهاوند تکمیل شده و آماده بهره‌برداری است، بیان کرد: ساختمان اورژانس وردآورد و فرسفج شهرستان تویسرکان و پایگاه همه‌کسی شهرستان بهار نیز با پیشرفت 90 درصدی به‌زودی تکمیل و آماده بهره‌برداری می‌شوند.

وی با بیان اینکه ساختمان ستادی فامنین 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اضافه کرد: همچنین در شهرستان بهار، ساختمان حسن قشلاق درحال تأیید نقشه ساخت است.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار کرد: ساختمان اورژانس قهورد سفلی کبودراهنگ با 50 درصد پیشرفت فیزیکی درحال اجرا است.

شکوهی ادامه داد: ساختمان پایگاه پنج شهری ملایر پنج درصد و ساختمان اورژانس گیان نهاوند 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ساختمان اورژانس طائمه نهاوند با 100 درصد پیشرفت، تکمیل شده و آماده بهره‌برداری است.

وی با بیان اینکه ساختمان اورژانس قینرجه رزن 20 درصد پیشرفت دارد، اظهار کرد: ساختمان ستاد مرکز اورژانس استان 40 درصد پیشرفت و ساختمان اورژانس بعثت 15 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه سه پایگاه اورژانس در دولت سیزدهم بهره‌برداری شده است، یادآوری کرد: 120 میلیارد ریال در سفر هیئت دولت برای ساخت پایگاه‌های اورژانس مصوب شد که تاکنون 50 میلیارد ریال اختصاص یافته است و درصورت تأمین مابقی اعتبار می‌توان این طرح‌ها را امسال به سرانجام رساند.

شکوهی اضافه کرد: هریک از پایگاه‌های اورژانس استان بین 120 تا 130 متر مربع مساحت دارای اتاق‌های کار، استراحت و پارکینگ خودرو و 9 نیرو است که برای ساخت هریک از آن‌ها 30 میلیارد ریال اعتبار هزینه می‌شود.

وی گفت: با بهره‌برداری از 13 طرح یادشده، تنها یک پایگاه در مهاجران بهار به شمار پایگاه‌های موجود اضافه می‌شود؛ چراکه در مابقی مناطق نیروهای اورژانس در مکان استیجاری یا اتاق مرکز بهداشت مستقر هستند که با تکمیل ساختمان به این محل منتقل می‌شوند.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: تنها یک پایگاه کانکسی در همدان فعال است که با تکمیل ساختمان ستادی این پایگاه نیز برچیده می‌شود.

شکوهی گفت: دانشگاه علوم پزشکی همدان با درنظر گرفتن دانشکده اسدآباد دارای 73 پایگاه اورژانس است که هفت پایگاه در اسدآباد قرار دارد؛ همچنین یک پایگاه امداد هوایی اورژانس در همدان فعال است.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 83452