شناسه خبر:83454
1403/3/20 15:43:35

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر همدان گفت: تعداد پایگاه‌های امداد و نجات استان با احداث و راه‌اندازی 6 پایگاه جدید طی یک سال گذشته، تاکنون 45 درصد افزایش یافته است.

علی سنجربگی روز یکشنبه اضافه کرد: این پایگاه‌ها در جاده‌های قهاوند- مرادبلاغی، اسدآباد- کنگاور، تویسرکان- گنجنامه، نهاوند- نورآباد و تویسرکان- کنگاور قرار دارند؛ همچنین در مجتمع خدماتی رفاهی پارس واقع در اتوبان همدان- ساوه یک پایگاه امداد جاده‌ای کانکسی اضافه شد.

وی با بیان اینکه هم‌اینک 18 پایگاه در استان فعال است، گفت: 786 عملیات امداد و نجات توسط امدادگران هلال‌احمر سال گذشته در همدان انجام شد که هشت هزار و 949 نفر از این خدمات بهره‌مند شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر همدان اظهار کرد: تجهیز و نونوار کردن ناوگان امدادی جمعیت هلال‌احمر با توزیع خودروهای خریداری‌شده درحال انجام است.

سنجربگی بیان کرد: در حوزه آموزش دو هزار و 48 دوره حضوری برای 107 هزار نفر برگزار و یک‌هزار و 279 محتوای آموزشی تولید و در فضای مجازی منتشر شد که 327 هزار نفر از این محتواها بهره‌مند شدند.

وی گفت: براساس تشکیلات مصوب سازمان امداد و نجات در هر استان باید یک تیم «واکنش سریع» فعال و مستقر شود که در همدان سال گذشته 10 تیم یعنی برای هر شهرستان یک تیم تشکیل شد و 24 ساعته درحال آماده‌باش هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر همدان درباره آخرین وضعیت راه‌اندازی پایگاه پشتیبانی غرب کشور ابراز کرد: ایجاد این پایگاه نیازمند 30 هکتار زمین است که تاکنون 10 جلسه دراین‌باره تشکیل شده، اما به نتیجه نرسیده‌ایم.

سنجربگی با بیان اینکه حتی راضی به اختصاص پنج هکتار زمین برای ایجاد این پایگاه شدیم، ادامه داد: درصورت رفع مشکل زمین و اختصاص مکان مورد نیاز و ساخت پایگاه پشتیبانی، تجهیزات پیشرفته و به‌روز در اختیار همدان قرار می‌گیرد.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 83454