شناسه خبر:83511
1403/3/21 17:51:30

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: این شرکت آمادگی دارد تا با بهره‌گیری از ظرفیت دانشجویان و دانش‌آموختگان رشته‌های فنی و حرفه‌ای مرتبط با این حوزه، میدان عملی را برای ایده‌های دانشگاهیان فراهم و زمینه‌های توسعه دانش‌بنیان را ایجاد کند.

علی سهرابی‌بیدار روز دوشنبه اظهار کرد: مراکز رشد دانشگاهی استان همدان اقدامات ارزشمندی در حوزه ارتباط دانش و صنعت رقم زده‌اند و اینچنین مواردی می‌تواند آینده شغلی بسیاری از جوانان را تضمین کند.

وی با اشاره به اینکه گاهی دو واحد درسی می‌تواند یک اشتغال پایدار را برای دانشجویان در آینده فراهم کند و دروس فنی و حرفه‌ای در دانشگاه بسیار ارزشمند است، افزود: حضور دانشگاه در مجموعه صنایع بسیار ارزش‌آفرین است و می‌تواند در تسهیل هرگونه اقدام برای خدمت‌رسانی به مردم و تولید کالاهای ارزشمند در راستای بهبود زندگی مردم، اثرگذار باشد.

سهرابی‌بیدار تصریح کرد: نوآوری و فناوری اطلاعات یکی از مهم‌ترین تخصص‌های مورد نیاز صنعت برق است و به دنبال آن جای الکترونیک و ساخت تجهیزات ریز برای مدیریت تجهیزات بزرگ، بسیار خوب باز شده است.

وی با اشاره به اینکه درحال حاضر شرکت‌های توزیع برق به سمت هوشمندسازی حرکت می‌کنند، گفت: مرکز مدیریت هوشمند شبکه توزیع برق استان در سال 1401 افتتاح شده است و درحال حاضر تجهیزات آن با استفاده از فناوری‌های ارتباطات عمل می‌کند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان تأکید کرد: هم‌اینک کنتورهای برق در بخش‌های مختلف به‌خصوص بخش مصارف سنگین یا انشعابات دیماندی به‌صورت الکترونیکی قرائت می‌شود و دیگر مأمور قرائت به محل اعزام نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه 100 درصد بخش دیماندی کشاورزی و صنعت رؤیت‌پذیر و بیشتر آن کنترل‌پذیر است، گفت: تعامل بین صنعت و دانشگاه موضوع جاافتاده‌ای در جهان است و در بسیاری از جاها رشته‌های تحصیلی به درخواست مجموعه‌های صنعتی ایجاد می‌شود.

سهرابی‌بیدار از انعقاد تفاهم‌نامه سه‌ساله شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با دانشگاه فنی و حرفه‌ای خبر داد و گفت: در این تفاهم‌نامه تحقق ظرفیت‌های مختلفی را پیش‌بینی کرده‌ایم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه از پژوهش‌های دانشگاهی استقبال و حمایت خواهیم کرد، افزود: آمادگی داریم میدان عملی را برای ایده‌های دانشگاهیان که مورد درخواست و نیاز شرکت توزیع برق بوده، فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه مجموعه مرکز تحقیقات شرکت توزیع برق استان پروژه‌های بسیار ارزشمندی را با اساتید دانشگاه‌های مختلف رقم می‌زند، ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌ها و توجه به اصل مدیریت مصرف و دور از اسراف در مصرف برق، طی دو سال اخیر در مراکز جمعیتی هیچ‌گونه برنامه قطعی برق نداشتیم.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 83511