شناسه خبر:83548
1403/3/22 15:29:43
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان خبر داد:

ارزیابی بیش از 25 هزار نوآموز همدانی در برنامه ملی سنجش

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان از ارزیابی بیش از 25 هزار نوآموز استان در برنامه ملی سنجش خبر داد.

رسول شیدایی درخصوص اجرای برنامه ملی سنجش گفت: با عنایت به پایان برنامه ملی سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان که مختص متولدین نیمه دوم 96 و نیمه نخست 97 بود، بیش از 25 هزار نوآموز در 26 مرکز جامع سنجش در سطح استان همدان مورد ارزیابی‌های اولیه بینایی، شنوایی، مراقبت سلامت (اعم از بهداشت دهان و دندان و شاخص‌های سلامت جسمی) و آمادگی تحصیلی قرار گرفتند.

شیدایی افزود: بیش از دو هزار نوآموز مراجعه‌کننده به مراکز جامع سنجش پس از انجام ارزیابی‌های اولیه، جهت تکمیل معاینات بالینی مورد ارزیابی‌های تخصصی بینایی، شنوایی، جسمی- حرکتی و هوش نیز قرار گرفته‌اند.

وی تصریح کرد: نوآموزانی که در مهرماه 1403 قرار است وارد دوره آموزش ابتدایی شوند، حتماً باید در این برنامه مورد ارزیابی قرار گیرند و در غیر این صورت از ثبت‌نام آنان ممانعت به عمل خواهد آمد. برای پوشش 100 درصدی نوآموزان در سطح استان 26 مرکز در تمامی شهرستان‌ها و مناطق دایر شده که این مراکز تا 20 خردادماه پذیرای نوآموزان بودند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان در پایان خاطرنشان کرد: به محض دریافت مجوزهای لازم از سوی سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی کشور درخصوص اجرای برنامه ملی سنجش برای نوآموزان جامانده، این مهم اطلاع‌رسانی خواهد شد.


منبع: خبرگزاری مهر

شناسه خبر 83548