شناسه خبر:83550
1403/3/22 15:41:30
مدیر جهاد کشاورزی فامنین خبر داد:

افتتاح 4 پروژه کشاورزی در فامنین

مدیر جهاد کشاورزی فامنین از افتتاح چهار پروژه در هفته جهاد کشاورزی در این شهرستان خبر داد.

منصور خزایی اظهار کرد: طرح گاوداری شیری روستای امیرآباد با ظرفیت 200 رأس دام یکی ازجمله مهم‌ترین طرح‌های قابل افتتاح این شهرستان بوده که در هفته جهاد کشاورزی با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی در این شهرستان به افتتاح و بهره‌برداری خواهد رسید.

وی دام موجود این واحد را 170 رأس برشمرد و افزود: میزان تولید سالیانه شیر این واحد گاوداری شیری 550 تُن بوده که با افتتاح طرح فوق برای 20 نفر به‌صورت غیر مستقیم اشتغال به همراه خواهد داشت؛ ضمن اینکه 10 خانوار نیز به‌صورت مستقیم از این طرح بهره‌مند خواهند شد.

خزایی با اشاره به مساحت 6 هزار متر مربعی ساختمان و تأسیسات طرح فوق، گفت: کل هزینه مورد نیاز تکمیل این پروژه اعتباری افزون‌‌بر 62 میلیارد ریال بوده است.

وی تسهیلات بانکی این طرح را 50 میلیارد ریال از محل تسهیلات بند الف تبصره هشت دانست و یادآور شد: مساحت مسقف این پروژه یک‌هزار و 560 متر مربع و مساحت غیر مسقف طرح یک‌هزار و 950 متر مربع است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین همچنین با اشاره به طرح گوساله پرواری 450 رأسی قابل افتتاح این شهرستان در هفته جهاد کشاورزی، بیان کرد: نژاد دام‌های این طرح گوساله پرواری از نژاد هُلشتاین و سیمینتال با میزان تولید سالیانه 145 تُن گوشت قرمز است.

وی با اشاره به مدت زمان 12 تا 18 ماه پرواربندی این نژاد از دام‌ها، یادآور شد: این طرح دارای چهار نفر اشتغال مستقیم بوده و چهار خانوار از این طرح بهره‌مند شده‌اند.

این مقام مسئول سومین طرح قابل افتتاح این شهرستان در هفته جهاد کشاورزی را طرح گاوداری شیری 43 رأسی از نژاد هُلشتاین و سیمینتال با تولید سالیانه 200 تُن شیر برشمرد و تصریح کرد: این طرح در روستای جهان‌آباد فامنین در سال 1399 کلنگ‌زنی و در سال 1402 تکمیل شده است.

خزایی با اشاره به مساحت سه هزار و 300 متر مربعی ساختمان و تأسیسات طرح فوق با 560 متر مربع مساحت مسقف و 248 متر مربع مساحت غیر مسقف، خاطرنشان کرد: این طرح برای یک نفر به‌صورت مستقیم و دو نفر به‌صورت غیر مستقیم اشتغال به همراه داشته است.

وی احداث استخر ذخیره آب روستای جهان‌آباد فامنین با ظرفیت یک‌هزار متر مکعب با اشتغال مستقیم دو نفر را نیز به‌عنوان چهارمین طرح قابل افتتاح این شهرستان در هفته جهاد کشاورزی دانست و گفت: برای این پروژه اعتباری افزون‌بر چهار هزار میلیون ریال هزینه شده که از این میزان اعتبار هزینه‌شده، اعتباری افزون‌بر 800 میلیون ریال آن آورده شخصی و سه هزار و 200 میلیون ریال آن از محل تسهیلات بانکی بند الف تبصره 18 بوده است.

خزایی یادآور شد: استفاده از دانش فنی و بهبود مدیریت دام ازجمله مزایای طرح‌های قابل افتتاح این شهرستان در هفته جهاد کشاورزی است.


منبع: خبرگزاری ایسنا

شناسه خبر 83550