شناسه خبر:83561
1403/3/23 12:02:47

مدیرکل محیط زیست استان ایلام گفت: منطقه حفاظت شده کبیرکوه از ۲۰ هزار به ۴۰ هزار هکتار ارتقا یافته است. تمام اقدامات لازم جهت اجرای موضوع انجام گرفته است و تنها لازم است که در شورای عالی حفاظت محیط زیست به تایید نهایی برسد.

 «علیرضا محمدی» با حضور اظهار کرد: یک برنامه مدون و منسجم در حوزه حفاظت از محیط زیست می‌تواند بسیار کمک کننده باشد، در حوزه محیط زیست قوانینی همچون هوای پاک، حفاظت از خاک، مدیریت پسماند، حفاظت محیط زیست، شکار و صید داریم که اجرای بعضی از این قوانین صرفا بر عهده محیط زیست و برخی نیز نیاز به کمک دیگر نهادها دارد.

مدیرکل محیط زیست استان ایلام با اشاره به اینکه در حوزه طبیعی در سطح استان ۴ منطقه حفاظت شده داریم گفت: چهار منطقه حفاظت شده شامل مانشت، کبیرکوه، قلارنگ و دینار کوه هستند.

وی گفت: برای جلوگیری از دخل و تصرف در منطقه حفاظت شده مانشت و قلارنگ با همکاری دستگاه قضایی یک کیلومتر خندق حفر کرده‌ایم، این خندق در عمق ۱.۵ و عرض ۲ متر ایجاد شده است که مانع ساخت و ساز در این مناطق می‌شود. همچنین در دو سال گذشته در منطقه حفاظت شده کولگ که یک منطقه بکر از لحاظ گونه‌های جانوری است، ۱۰۵ هکتار جنگل‌کاری، برای جلوگیری از طوفان‌های گرد و غبار صورت گرفت.

مدیرکل محیط زیست استان ایلام ادامه داد: در طی دو قرارداد دو ساله توانستیم حدود ۶ هزار و ۸۵۰ هکتار از موخورها را حذف کنیم. همچنین در سال گذشته حدود یک میلیارد تومان تجهیزات انفرادی در خصوص اطفاء حریق خریداری شده است.

 

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته تنها سه مورد آتش سوزی داشته‌ایم، گفت: این آتش‌سوزی‌ها وسیع نبودند و مردم نیز برای حفظ طبیعت از آتش پای کار بودند.

شناسه خبر 83561