شناسه خبر:83600
1403/3/23 14:50:08
شهردار همدان در بازدید از پروژه تأکید کرد:

کارکرد ملی پارک فرامنطقه‌ای اکباتان به جهت توسعه گردشگری

شهردار همدان در بازدید از پروژه پارک فرامنطقه‌ای اکباتان بر توجه ویژه به گسترش فضای سبز با ایجاد پارک‌های کوچک، متوسط و بزرگ تأکید کرد و کارکرد ملی پارک فرامنطقه‌ای اکباتان را به جهت توسعه گردشگری، مهم دانست.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شهرداری همدان، شهردار همدان و تعدادی از مدیران شهری به همراه فرماندار، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان و مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان از پروژه پارک فرامنطقه‌ای اکباتان بازدید کردند.

در این بازدید شهردار همدان پارک اکباتان را یکی از پروژه‌هایی مهم عنوان کرد و افزود: پروژه 240 هکتاری فرامنطقه‌ای اکباتان یک پارک کوهستانی و ساحلی محسوب می‌شود که به‌علت هدف کارکرد ملی آن در جهت توسعه گردشگری بسیار حائز اهمیت است.

سیدمسعود حسینی افزود: این پروژه در دوره گذشته مدیریت شهری آغاز شده و طرح‌های مطالعاتی نیز در رابطه با آن انجام گرفته است.

وی به برخی چالش‌ها در حوزه زمین‌خواری اشاره و عنوان کرد: اجرای این پروژه به رفع مشکل مذکور نیز کمک خواهد کرد.

شهردار همدان با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته در این پارک، گفت: در طول سال‌های گذشته اقدامات متنوعی از قبیل ایجاد مسیر دسترسی و احداث سرویس بهداشتی و حفظ گسترش فضای سبز و نگهداری سایت انجام گرفته است.

حسینی به اهمیت فضاهای سبز شهری به‌عنوان شاخص‌های توسعه‌یافتگی اشاره و تصریح کرد: اجرای این پروژه می‌تواند علاوه‌بر گسترش سرانه فضای سبز در شهر همدان، شرایط مناسبی را برای گذراندن اوقات فراغت شهروندان ایجاد کند.

همچنین در ادامه مدیر شهرداری منطقه دو همدان سرمایه‌گذاری در این پروژه را فرصت مناسبی دانست و تأکید کرد: حمایت تمام کمال در این خصوص از تکالیف شهرداری و سایر ارگان‌های مرتبط است.

حجت کریمی‌جاوید با اشاره به فواید اجرای این طرح بزرگ، افزود: با اجرا و بهره‌برداری از این پارک تراکم مراجعه به سایر پارک‌های پُرتردد شهر از قبیل پارک مردم و پارک ارم، کمتر و مشکلات ترافیکی نیز رفع خواهد شد.

مدیر شهرداری منطقه دو همدان با تأکید بر کمک سایر دستگاه‌ها و ارگان‌ها در اجرای این پروژه، اظهار کرد: اجرای زیرساخت‌های لازم اعم از تأمین آب، برق و گاز توسط دستگاه‌های متولی به پیشبرد اهداف پروژه کمک خواهد کرد.

شناسه خبر 83600